فونیکسریمکسبهتام

ماشین چینی از نوع کپی!

۱۲ رونوشت متفاوت از خودروهای برتر جهان!

عصر خودرو- اگر در یک بازه زمانی ۱۰ ساله صنعت خودروی چین را مورد بررسی قرار دهیم قطعا رویدادهای مثبت به مراتب بیشتر از کاستی ها و نقایص موجود در آن خواهد بود.

۱۲ رونوشت متفاوت از خودروهای برتر جهان!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصرایران، درباره صنعت خودروی چین و مسیری که طی می کند؛ نقدها و مطالب مختلفی ارائه شده است. یکی از مهمترین اتهاماتی که در این بخش متوجه چینی ها می شود؛ کپی کاری محصولات برتر جهانی است که گاهی به تولید محصولات موفق ختم شده و در مواردی نیز یک چالش چهارچرخ را پیش روی مخاطب قرار داده است!

    اما همین ماجراجویی های صنعتی در نهایت راه پیشرفت و تولید را هموار می کند تا خودروی چینی سهم بیشتری از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. اگر در یک بازه زمانی 10 ساله صنعت خودروی چین را مورد بررسی قرار دهیم قطعا رویدادهای مثبت به مراتب بیشتر از کاستی ها و نقایص موجود در آن خواهد بود.

    با این مقدمه مشخص است که مطلب امروز حال و هوای چینی خواهد داشت! تا یک لیست 12 تایی از چالشی ترین کپی کاری صنعت خودروی چین را باهم ببینیم:
    بایک بی جِی80

    نیازی به اشاره ندارد که این یک کپی کامل مرسدس بنز جی-کلاس است البته در بخش دماغه نگاهی هم به هامر داشته است! این خودرو اولین بار در نمایشگاه اتو شانگ های 2015 به نمایش گذاشته شد. پیشرانه 2.3 لیتری 250 اسب بخاری توربوشارژ از ویژگی های آن محسوب می شود.


    بایک هوانسو سی60

    اینجا هم سخت نیست که لامبورگینی اوروس را به خاطر بیاوریم! این محصول ژوئن سال گذشته در تریم های 5 و 7 سرنشین معرفی شد.


    CH Auto Lithia

    این خودرو اولین بار در سال 2012 به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شد. شباهت های محصول مذکور به آئودی آر8 به میزانی مشهود است که باید آنرا نسخه چینی آر8 در نظر بگیریم! در قسمت پیشرانه به جای نمونه 10 سیلندر 5.2 لیتری آر8 از یک موتور الکتریکی کوچک با باتری لیتیوم-یون استفاده شده است.


    ایگل ایی جی63330کی

    ایگل با طراحی عجیبش برای این روزها از ب ام و ایزتا کپی شده است. در قسمت پیشرانه آن از موتور الکتریکی 5.3 اسب بخاری استفاده شده است.


    لندویند اکس7

    این مدل را قبلا در گروه خودروی عصرایران معرفی کرده ایم(اینجا)، یک کپی تمام عیار از رنجروور ایووک لوکس که عملا شباهت آنها فقط به ظاهر خودرو محدود می شود!


    لیفان 320

    یک کپی وحشتناک از مینی با موتور 1.3 لیتری 87 اسب بخاری که در بازار چین هم چندان مورد توجه قرار نگرفت.


    شوانگهوآن SCEO

    رونوشت چینی از ب ام و اکس5 نسل اول که در سال 2007 معرفی شود. این خودرو با موتور 2.8 لیتری توربودیزل و موتورهای 2 لیتری و 2.4 لیتری بنزینی ارائه شد. در قسمت جلو بسیار زشت و در بخش عقب نیز یک کپی ضعیف از اکس5 پیش روی مخاطب قرار دارد.


    سوژو ایگل

    این یک کپی هیبریدی است البته نه در پیشرانه بلکه ترکیبی از پورشه ماکان در نمای عقب و فراری اف12 برلینتا در نمای جلو که تهیه چنین معجونی فقط از چینی ها برمی آید!

    در بخش پیشرانه آن از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 120 اسب بخار استفاده شده است. به رغم چنین بازده ضعیفی، سازنده ادعا می کند خودروی طی 4.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد!


    ویکروی وی7

    علت وجود چنین خودرویی نیز به درستی مشخص نیست! یک کپی الکتریکی از فولکس واگن آپ که از یک موتور 12 اسب بخاری استفاده می کند! بیشینه سرعت این کپی چینی تنها 50 کیلومتر برساعت است.


    زوتی اس آر9

    این مدل در مقایسه با قبلی ها برای مخاطب ایرانی بیشتر شناخته شده است. یک کپی تمام عیار از پورشه ماکان که با نام اس آر9 از زوتی ارائه شده است. این خودرو در بخش پیشرانه 190 اسب بخار خورجی دارد. در بازار چین قیمت اس آر9 14 هزار دلار است.


    یوموگو 330

    خودروی الکتریکی یوموگو از یک موتور 17 اسب بخاری استفاده می کند و برد حرکتی آن نیز برابر با 250 کیلومتر است. یک کپی چینی دیگر که این بار پیکانتو از کیا سوژه ای برای سرقت بوده است!


    زوتی تی600

    تی600 نیز جز کپی های هیبریدی محسوب می شود! زیرا در قسمت دماغه از فولکس واگن تیگوان و در قسمت عقب از آئودی کیو5 رونویسی شده است. در بخش پیشرانه آن نیز از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 143 اسب بخار خروجی و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو