فونیکسریمکسبهتام

تجربه رانندگی با کیا XCeed هیبریدی

عصر خودرو- خانواده کیا Ceed با سرعت استثنایی در حال گسترش بوده و نه تنها از نظر شکل‌های بدنه بلکه از نظر نوع قوای محرکه هم گزینه‌های زیادی در دسترس خریداران است.

تجربه رانندگی با کیا XCeed هیبریدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خانواده کیا Ceed با سرعت استثنایی در حال گسترش بوده و نه تنها از نظر شکل‌های بدنه بلکه از نظر نوع قوای محرکه هم گزینه‌های زیادی در دسترس خریداران است.

    علاوه بر مدل‌های استاندارد هاچبک، استیشن اسپورت واگن و ProCeed استیشن اسپورت تر، شاسی‌بلند XCeed هم عرضه شده که یک کراس اوور کوچک شکل گرفته بر پایه مدل هاچبک می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه شده است.

    حذف مشوق‌های خرید خودرو‌های پلاگین هیبریدی برای خریداران شخصی یک مساله دردناک است. البته خریداران سازمانی می‌توانند از معافیت مالیاتی 10 درصدی لذت ببرند. البته XCeed پلاگین هیبریدی هزینه‌های کمتری خواهد داشت.

    این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی و واحد الکتریکی و باتری 8.9 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. قدرت 139 اسب بخاری و گشتاور 265 نیوتون متری این مجموعه نیز از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته این قدرت خیلی به چشم نمی‌آید مخصوصاً وقتی بدانید XCeed حدود 115 کیلوگرم سنگین‌تر از مدل بنزینی می‌باشد.

     

    به همین خاطر پرفورمنس خودرو کمی تحت‌الشعاع این قضیه قرار گرفته است. کیا ادعا می‌کند XCeed پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعتی داشته و این موضوع همان‌گونه که تصور می‌کنید کمی کند به نظر می‌رسد. فقدان سرزندگی و چالاکی کاملاً در این خودرو دیده می‌شود. XCeed پلاگین هیبریدی شتاب گیری کندی داشته و حتی سبقت‌های ساده نیز یک چالش خواهد بود. یک حالت اسپورت نیز برای رانندگی وجود دارد، اما خب تأثیر چندانی در سواری خودرو ندارد.

    قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای کابین و بار هم تأثیر گذاشته است. فضای بار 291 لیتری این خودرو 135 لیتر کمتر از نسخه بنزینی بوده و از این نظر باید با سوپرمینی‌های کلاس B مقایسه شود تا شاسی بلند‌های کوچک کلاس C. کابین هم از این قضیه بی‌تأثیر نبوده است. باتری خودرو زیر صندلی عقب جای گرفته و بنابراین صندلی کمی در ارتفاع بالا نصب شده است و این موضوع باعث کاهش فضای زانو شده است. این نقطه‌ضعف مشترک خودرو‌های پلاگین هیبریدی بوده، اما چنین نقیصه‌ای در XCeed بیش از رقبا خود را نشان می‌دهد.

    البته نیمه‌ی پر لیوان هم وجود دارد. قوای محرکه عملکرد آرام و بی‌نقصی داشته و کیا چندی است که تکنولوژی پلاگین هیبریدی را توسعه می‌دهد و پیشرانه 1.6 لیتری این خودروساز نیز به خوبی شناخته شده است. کیا ادعا می‌کند این خودرو در نسخه تریم 3 خود مصرف برجسته کمتر از 2 لیتری دارد که قابل‌توجه می‌باشد. در حالت الکتریکی نیز برد حرکتی 58 کیلومتری وجود دارد.

    برخی جزئیات هوشمندانه هم وجود دارد. با استفاده از حالت “فقط راننده” می‌توان انرژی باتری را حفظ کرد. در این حالت تمامی ورودی‌های هوا به جز ورودی سمت راننده بسته می‌شود تا انرژی ذخیره شود. همچنین می‌توان شارژ خودرو را طی ساعات شب برنامه‌ریزی کرد تا از تعرفه برق ارزان‌تر سود برد.

    کابین XCeed نیز احساس‌برانگیز بوده و از نظر کیفیت و متریال استفاده شده خودروی سطح بالایی به نظر می‌رسد. از جمله تجهیزات استاندارد تریم 3 این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های جلوی خودکار، دوربین دنده‌عقب و رینگ‌های آلیاژی اشاره کرد. صفحه‌نمایش مرکزی XCeed هم ابعاد 10.3 اینچی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد.

    کیا XCeed هزینه‌های مالکیت کم و راحتی را بر فضای کابین و بار زیاد و تجربه رانندگی لذت‌بخش ترجیح داده است. اگر خواهان یک کراس اوور پلاگین هیبریدی هستید که در کل عملکرد بهتری داشته باشد کیا نیرو پلاگین هیبریدی توصیه بهتری خواهد بود. رنو کپچر E-Tech جدید هم شاید ارزش انتظار را داشته باشد. البته اگر هزینه سوخت کم و برد الکتریکی مناسب اولویت اصلی شما باشد و گارانتی 7 ساله را نیز بخواهید، XCeed پلاگین هیبریدی می‌تواند در لیست خرید جای بگیرد.

    مشخصات کیا XCeed پلاگین هیبریدی

    قیمت: 30695 پوند
    پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی
    قدرت/گشتاور: 165 اسب بخار/265 نیوتون متر
    گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.6 ثانیه
    حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: کمتر از 2 لیتر در هر صد کیلومتر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو