فونیکسریمکسبهتام

ویژگی "کاملا خودران" تسلا به شکل حق اشتراک ماهانه عرضه می‌شود

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تسلا موتورز اعلام کرد دسترسی به ویژگی "کاملا خودران" خودروهای برقی این شرکت با پرداخت حق اشتراک به مبلغ ۷ هزار دلار امکان پذیر خواهد بود.

ویژگی "کاملا خودران" تسلا به شکل حق اشتراک ماهانه عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت تسلا موتورز تأیید کرد که سیستم "کاملا خودران" این شرکت به عنوان اشتراک ماهانه در اواخر سال جاری قابل دسترسی خواهد بود.

    تسلا چندین سال است که سخت افزارهای لازم را برای ویژگی‌های خودران خود روی خودروهای تسلا نصب می‌کند که به تسلا این امکان را داده است تا سیستم‌های "اتوپایلت"(Autopilot) و "کاملا خودران"(Full Self-Driving) یا "FSD" خود را به صورت عرضه کارخانه‌ای یا به شکل عرضه به‌روزرسانی ارائه دهد.

    در اصل به این معنی است که حتی اگر خودرو در هنگام تحویل از کارخانه دارای این ویژگی‌ها نباشد، می‌توان برای فعال کردن آنها حق اشتراک پرداخت کرد تا این قابلیت‌ها روی خودرو فعال شوند.

    در ماه فوریه سال گذشته میلادی، تسلا برای نصب سخت افزارهای لازم برای ویژگی اتوپایلت، 3000 دلار و برای "FSD" 5000 دلار در ازای هر خودرو هزینه کرده است.

    سیستم "اتوپایلت"، خودرو را قادر می‌سازد عملکردهایی مانند در یک خط(لاین) ماندن، همگام شدن با جریان ترافیک و جلوگیری از برخورد با عابر پیاده را انجام دهد.

    سیستم "FSD" نیز همه این کارها را انجام می‌دهد و علاوه بر آن، امکان پارک خودکار و ویژگی فراخواندن خودرو در پارکینگ را به مشتری ارائه می‌دهد.

    اکنون برای افرادی که خودروهای تسلا را دست دوم خریداری می‌کنند و ویژگی "FSD" روی آنها فعال نیست، هفت هزار دلار می‌تواند مبلغ زیادی باشد. به همین دلیل "ایلان ماسک" اعلام کرد فعال کردن این سرویس به عنوان یک سرویس حق اشتراکی تا پایان سال جاری امکان پذیر خواهد بود.

    وی گفت: دیدگاه ما این بود که "FSD" را به عنوان یک آپشن در دسترس قرار دهیم. به نظر ما، خرید "FSD" یک سرمایه گذاری برای آینده است و ما اطمینان داریم که مشتری از این سرمایه گذاری پشیمان نمی‌شود. حدس من این است که "FSD" چیزی است که مردم از خرید آن پشیمان نخواهند شد.

    تسلا همچنین تأکید کرد که پرداخت این هزینه برای اشتراک سیستم "FSD" کمترین پرداخت ماهانه برای چنین سیستمی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو