فونیکسریمکسبهتام

دستور ویژه وزیر صمت؛

تسریع در روند نوسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی درون شهری

عصر خودرو- وزیر صمت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای نوسازی ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس گازی و برقی گفت: از این تعداد ۲ هزار دستگاه شامل اتوبوس‌های برقی دورن شهری است که باید در ساخت و تحویل آن‌ها تسریع شود.

تسریع در روند نوسازی ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی درون شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، رضا رحمانی تصریح کرد: با توجه ضرورت نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به خصوص در کلانشهر‌ها برای اجرای بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی آن هم بعد از شیوع کرونا، تحقق اهداف کمی و کیفی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور یک اولویت اصلی به شمار می‌آید.
    وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور و پیگیری‌های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد این طرح، گفت: با اجرای این طرح، آلودگی هوا و مصرف سوخت در سطح کشور کاهش یافته و اشتغال‌زایی و امنیت جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری افزایش می‌یابد و همچنین روی افزایش صادرات انرژی و بهبود شاخص‌های زیست محیطی تاثیرگذار خواهد بود.
    وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد در خرداد سال گذشته، این طرح شامل ناوگان فرسوده به تعداد 176 هزار و 550 دستگاه است که باید در طول سه سال اجرایی می‌شده و از این تعداد 28 هزار دستگاه اتوبوس شهری و بیرون شهری در این طرح دیده شده است.
    رحمانی تصریح کرد: در طرح خروج خودرو‌های فرسوده تجاری، نوسازی ناوگان شامل اتوبوس گازسوز شهری، اتوبوس بین شهری کامیون، کامیونت و مینی بوس است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق محاسبات انجام شده و با تکمیل طرح نوسازی بیش از 176 هزار دستگاه ناوگان فرسوده، در مصرف بالغ بر 25 هزار و 400 میلیون لیتر سوخت در کشور طی هفت سال، صرفه جویی اتفاق خواهد افتاد.
    رحمانی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مسئول این طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقتضی را پیگیری و در این خصوص با چندین دستگاه و سازمان مرتبط همکاری دارد.
    وی اعلام کرد: یکی از مهمترین الزامات در تحقق اهداف این برنامه همکاری بانک‌ها با خودروسازان در تامین ضمانت نامه‌های بانکی مورد درخواست است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین همکاری و مساعدت بیش از پیش بانک مرکزی و صندوق توسعه از الزامات اجتناب ناپذیر این طرح ملی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو