فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۷۰ درصدی مسافرگیری

افزایش ابتلای تاکسیرانان به بیماری کرونا

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان‌ تاکسیرانی، تعداد تاکسیرانان مبتلا به بیماری کرونا در کشور از ۴۰۰ نفر افرایش یافته است.

افزایش ابتلای تاکسیرانان به بیماری کرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: با توجه به پروتکل گام دوم مبارزه با کرونا ویروس، مصوب وزارت بهداشت در خصوص طرح الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، رانندگان تاکسی همکاری بسیار مطلوبی در رابطه با سوار کردن حداکثر 3 مسافر در  تاکسی خود داشته‌اند.

    وی افزود: در حوزه حمل و نقل با کاهش 70 درصدی مسافرگیری و به تبع درآمد مواجه هستیم بر اساس پروتکل‌های وزرات بهداشت در حوزه تاکسی یک نفر مسافر کم شده، یعنی  25 درصد دیگر از درآمد تاکسی را کاسته‌ایم .

    ضامنی گفت: در صورت تداوم این طرح لازم است نسبت به تعیین تکلیف کرایه یک نفر مسافر حذف شده اقدام لازم به عمل آید، در صورتی که مبنای محاسبه کرایه در تاکسی از چهار نفر به سه نفر تبدیل شود، می‌توان این طرح را که باعث افزایش سلامت مسافرین می شود ادامه داد در غیر این صورت با توجه به اینکه در حال حاضر بار این موضوع بر دوش راننده است، نمی توان انتظار داشت که تداوم داشته باشد. در واقع با این روش تاکسی ها یک مسافر کمتر سوار می کنند و مسافران نیز  کرایه یک نفر حذف شده را به صورت سرشکن به عنوان هزینه سلامت پرداخت می‌کنند.

    وی ادامه داد: بر اساس همین پروتکل‌ها استفاده از لوازم ایمنی ( ماسک و دستکش-ضدعفونی مستمر و جداسازی کابین راننده از مسافر) برای رانندگان ناوگان عمومی الزامی شده است، این پروتکل‌ها در حالت حداقلی روزانه بین 10 تا 15 هزار تومان برای رانندگان هزینه مازاد تولید می‌کند.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است ادامه داد: نیاز روزانه در این بخش حداقل 400 هزار ماسک و 400 هزار جفت دستکش  و 200 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده است و دستگاه‌های متولی تامین این محصولات باید نیاز حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین کنند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم انجام شود. همچنین در شهرهای دارای زیرساخت های پرداخت الکترونیک، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و با استفاده از نرم افزارهای موجود انجام شود.

    وی بیان داشت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان های تاکسیرانی تا کنون 450 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 32 نفر از آنها فوت کرده‌اند.

    ضامنی در رابطه با حمایت از رانندگان تاکسی در بحران کرونا گفت: دولت قبول دارد که حمل و نقل عمومی به عنوان یک بخش اولویت دار باید دیده شود بر همین اساس فهرستی از رانندگان حمل و نقل عمومی که مشمول دریافت حمایت هستند با امضای وزیر کشور برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد، که امیدواریم با تسریع فرایند اجرایی توسط آن وزارتخانه هر چه سریعتر رانندگان بتوانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی از تمامی نهادهای حامی از آسیب دیدگان کرونا خواست تا رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی را در اولویت کمک های خود قرار دهند، زیرا ضمن کاهش بیش از 70 درصدی درآمد رانندگان این گروه از افراد ناگزیر به ارایه خدمات هستند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از مشاغلی است که فعالین آن شدیدا در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو