فونیکسریمکسبهتام

تکلیف شهریه پرداختی بابت سرویس مدارس در تعطیلات کرونایی چه می‌شود؟!

عصر خودرو- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش، وضعیت شهریه پرداخت شده سرویس مدارس از اسفند تا پایان سال تحصیلی را تشریح کرد.

تکلیف شهریه پرداختی بابت سرویس مدارس در تعطیلات کرونایی چه می‌شود؟!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، ماجرای سرویس مدارس در اسفند ماه با توجه به تعطیلی مدارس مورد سؤال بسیاری از مدارس و خانواده‌ها قرار داشت از سوی دیگر رانندگان سرویس نیز مدعی بودند آخر سال و شب عید است و اگر مدارس به آنها حقوقی را پرداخت نکنند، دچار مشکل می‌شوند.

    همین ماجرا باعث شد تا آموزش و پرورش اعلام کند، با توجه به تعطیلی‌های اخیر چگونگی این موضوع در حوزه کارگروه ماده 18که معاون عمرانی استاندار در آن حضور و اختیار دارد، با تفویض اختیار به استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

    در کارگروه ماده 18 نیز نماینده اولیا و شهرداری عضو هستند و با توجه به اقتضائات استانی می‌توانند تیپ قرارداد با رانندگان سرویس مدارس را اصلاح کنند و بندی به آن اضافه شود که پرداخت حقوق در اسفند منوط به ارائه خدمات به شکل رایگان در ماه پایانی سال تحصیلی است که بر اساس سیاست آموزش وپرورش تعیین می‌شود.

    اما هم‌اکنون وضعیت ادامه سال تحصیلی مشخص نیست و به احتمال زیاد امتحانات به جز پایه دوازدهم به شیوه حضوری برگزار نخواهد شد، در این شرایط که سرویس مدارس از اوایل اسفند تعطیل شده و خدماتی ارائه نمی‌دهند، تکلیف شهریه اسفند ماه و پول‌هایی که خانواده‌ها پرداخت کرده‌اند چه خواهد شد؟!

    در همین رابطه، نورعلی عباسپور؛ مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: سرویس مدرسه کار تمام‌وقت راننده نیست یعنی در روز دو یا چند ساعت مشغول به  این کار است و اینگونه نیست تمام ساعت روزانه را به سرویس مدرسه اختصاص دهد.

    در ایام تعطیلات شهریه سرویس مدارس نداریم

    وی افزود: قراداد سرویس میان مدرسه و پیمانکار است که در آن تمام جزئیات مشخص است، تیپ قراداد سرویس مدارس را بخش حقوقی آموزش و پرورش تدوین کرده و در آن آمده است به ازای روزهای تعطیل، تعطیلات عید، تعطیلات اضطراری و تعطیلاتی که ادارات آموزش و پرورش بنا به مسائلی مانند آلودگی هوا و... تعیین می‌کنند شهریه سرویس به حساب خانواده محاسبه نمی‌شود.

    عباسپور با اشاره به اینکه در اسفند ماه به گونه‌ای اقدام شد که به خاطر خدمات سرویس مدارس، بیشتر استان‌ها تلاش کردند شهریه اسفند را پرداخت کنند به امید آنکه سال تحصیلی ادامه دارد، گفت:‌ بخشنامه‌ای را براساس نظر بخش حقوقی آموزش و پرورش ابلاغ کردیم که در آنجا ذکر شد در سال 93 تیپ قرارداد سرویس مدارس تعیین شده است و هم‌اکنون مدارس براساس همان قرارداد اقدام کنند، اقدامی خارج از ضوابط موجود صورت نگرفته و حق و حقوق فردی ضایع نشده است.

    مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره حقوق اسفند رانندگان سرویس مدارس متذکر شد: شرایط متفاوت است در برخی شهرها مانند تهران گفته‌اند، کامل پراخت شود و در خرداد و تیر اگر یک ماه به سال تحصیلی اضافه شد از حقوق رانندگان کسر شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون قرار نیست یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود، تکلیف چیست؟ متذکر شد:‌ این جزو طلب خانواده است! برخی کارگروهای استانی گفته‌اند اگر مبلغی بابت شهریه سرویس مدارس دریافت شده است برای سال آینده محاسبه خواهد شد اما اگر دانش‌آموز از آن مدرسه می‌رود باید مبلغ برگردانده شود؛ خانواده‌ها می‌گویند فرزند آنها وقتی از سرویس استفاده نکرده است چرا باید شهریه آن را کامل پرداخت کنند.

    عباسپور یادآور شد: چون اتمام سال تحصیلی اعلام نشده و یک احتمال وجود دارد که اعلام کنند مدارس یک ماه فعالیت خواهند کرد بنابراین تا پایان سال تحصیلی اعلام نشده باشد، نمی‌توان قرارداد سرویس مدارس را پایان یافته تلقی کرد اما خانواده هم به ازای خدماتی که دریافت می‌کند موظف به پرداخت شهریه سرویس مدارس است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو