فونیکسریمکسبهتام

ضربه مهلک کرونا به صنعت خودرو

فروش خودرو در جهان چقدر کاهش یافت؟

عصر خودرو- به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کشورها برای مقابله با آن، میزان فروش خودرو در سراسر جهان با کاهش چشمگیری مواجه شده و صنعت خودروسازی را متحمل ضررهای فراوانی کرده است.

فروش خودرو در جهان چقدر کاهش یافت؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین،  با شیوع ویروس کرونا، که در طول چند ماه گذشته از چین به سایر نقاط جهان گسترش یافته، شرایط برای صنعت خودرو هر روز بدتر شد. مشکلات ابتدا از بحران عرضه آغاز شد که به صورت موقت، دسترسی به قطعات و مواد اولیه از چین با محدودیت مواجه شد، سپس در مواجه با تعطیلی جهانی و عدم قطعیت مالی، شوک کامل در تقاضا را به همراه آورد.

    همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، ماه مارس از نظر فروش خودروهای سواری در سراسر جهان، به ویژه چین و اتحادیه اروپا وحشتناک بوده است.

    در حالی که کاهش 48درصدی فروش خودروهای سواری در چین در واقع بهبودی نسبت به افت 81درصدی در صنعت خودروی این کشور در اوج شیوع ویروس کرونا (فوریه) بود، هنوز ممکن است بدترین حالت برای اروپا و ایالات متحده در پیش باشد.

    گفتنی است که هر دو، پیش از اینکه بحران در ماه مارس شروع شود، سال جدید را نسبتا عادی آغاز کرده بودند. با در نظر گرفتن اینکه ماه آوریل، نخستین ماهی است که بسیاری از کشورهای جهان به صورت کامل تعطیل شدند و میلیون‌ها نفر شغل خود را بر اثر این تعطیلی از دست دادند، به نظر می‌رسد ماه آوریل برای صنعت خودرو حتی بدتر از این خواهد بود.

    با نگاهی دقیق‌تر به آمار فروش در اروپا، مشاهده می‌شود در کشورهایی که با شدت بیشتری تحت تاثیر بیماری کووید-19 قرار گرفته‌اند، اوضاع به میزان چشمگیری بدتر بوده است. ایتالیا، با کاهش 85درصدی در ثبت‌نام خودروهای سواری، بیشترین ضربه را تجربه کرد، در حالی که اسپانیا با کاهش 69درصدی و فرانسه نیز با کاهش 72درصدی نیز ضرر قابل توجهی را متحمل شدند.

    آلمان که تا کنون این بیماری همه‌گیر را نسبتا مناسب مدیریت کرده، تنها با کاهش 38درصدی در فروش خودرو مواجه شده است.

    در نمودار ارائه شده، تغییر میزان فروش خودروهای سواری از سال گذشته تا کنون، در چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را مشاهده می‌کنید؛

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو