فونیکسریمکسبهتام

ارائه تسهیلات به کارمندان مناطق مرکزی تهران

افزایش سه برابری استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی

عصر خودرو- مدیر سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:در ایام نوروز و روزهایی که بر خانه ماندن تأکید می‌شد استفاده از دوچرخه‌های بیدود با کاهش مواجه شد اما اکنون نسبت به آن‌ روز‌ها استفاده شهروندان دو الی سه برابر افزایش یافته است.

افزایش سه برابری استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، یعقوب آزاده‌دل درباره میزان استفاده شهروندان از دوچرخه، اظهار کرد: مشاهدات عینی ما حاکی از این است که تعداد دوچرخه‌های شخصی در سطح شهر افزایش یافته است؛ شهروندان هم از بُعد تفریحی، ورزشی و هم به عنوان یک وسیله نقلیه با توجه به محدودیت‌هایی که در استفاده از حمل و نقل عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد، به سمت استفاده از دوچرخه گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه امیدواریم مانند سایر شهرها اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتری برای استفاده هرچه بیشتر مردم از دوچرخه، صورت گیرد، ادامه داد: تعداد افرادی که از دوچرخه‌های اشتراکی بیدود استفاده می‌کردند در روزهای بارانی کاهش یافت اما در روزهای اخیر رشد صعودی داشته است. البته در ایام نوروز و روزهایی که بر خانه ماندن تأکید می‌شد نیز استفاده از دوچرخه‌های بیدود با کاهش مواجه شد اما اکنون نسبت به آن‌ روز‌ها استفاده شهروندان دو الی سه برابر افزایش یافته است.

    مدیر سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دوچرخه‌های اشتراکی بیدود حدود 2000 دستگاه است و به تعداد آنها افزوده نشده است، گفت: شهرداری تهران  تسهیلاتی به کارمندان ادارات و سازمان‌ها، دانشجویان و دانش آموزان 4 منطقه مرکزی شهر تهران ارائه می‌دهد که متقاضیان می‌توانند بر اساس آن با تخفیف بیشتر از دوچرخه‌های اشتراکی بیدود استفاده کنند.

    وی افزود: ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه توسط شهروندان نیز جزو برنامه‌های شهرداری تهران بود ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا، به سرانجام نرسید اما احتمال دارد دوباره مطرح شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو