فونیکسریمکسبهتام

لزوم ضدعفونی یا سلفون کشی داخل خودرو برای مقابله با کرونا

افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از افزایش تعداد مراجعات به مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: در راستای قطع شیوع ویروس کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی اجرا شده است.

افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حسین مقدم افزود: با توجه به این‌که پلیس راهور اعلام کرده است که از 15 اردیبهشت‌ماه نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام می‌کند، شاهد افزایش مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی هستیم.

    وی با بیان این‌که خودروهای تولید سال 1394 و ماقبل و خودروهای تولید سال 2015 و ماقبل مشمول دریافت معاینه فنی هستند، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراکز معاینه فنی براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه‌های شهرداری در یک شیفت کاری از ساعت 8 تا 16:30 به مردم خدمات ارائه می‌کرد.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان این‌که براساس مصوبات تعداد نیروها را از حالت حداقلی خارج کرده تا مراجعه‌کنندگان در صف قرار نگیرند، ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در پاسخگویی سریع به مراجعه‌کنندگان مراکز معاینه فنی نداریم، اما در صورت افزایش تعداد مراجعات لازم است که ساعت کاری افزایش یابد اما این تصمیم منوط به نظر ستاد کرونا است، اما در حال حاضر مشکلی در خصوص پاسخگویی سریع به مراجعات نداریم.

    مقدم با بیان این‌که پیش از این مراجعات به مراکز فنی روزانه 1800 مورد بود اما حالا به روزانه 5200 مراجعه رسیده است، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که پیش از مراجعه به مراکز معاینه فنی عیوب ظاهری خودرو همچون لاستیک و غیره را رفع کنند تا از مراجعه مجدد آنها خودداری شود.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان این‌که از شهروندان درخواست می‌شود که قبل و بعد از مراجعه به مراکز معاینه فنی حتما خودروی خود را به خصوص ترمز دستی، فرمان و غیره را ضدعفونی کنند، گفت: شهروندان اگر نگران آسیب رساندن مواد ضدعفونی کننده به تجهیزات داخل خودرو هستند می‌توانند از سلفون استفاده کرده و ترمزدستی، فرمان و دنده خود را با سلفون بپوشاند تا به راحتی از وسائل جدا شوند.

    وی با بیان این‌که لازم است شهروندان قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروی خود را ضدعفونی کنند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود، گفت: همچنین در همه مراکز خطوطی به رنگ قرمز و زرد مشخص شده است تا رانندگان پس از پیاده شدن از خودرو و تحویل آن به کارشناسان معاینه فنی در این محل‌ها قرار گیرند تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به انجام تست‌های غربالگری در مراکز معاینه فنی برای پرسنل اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز یک نفر بیمار مشکوک به کرونا نداشتیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو