فونیکسریمکسبهتام

شیوع کرونا به جایگاه‌های سوخت اصفهان ۱۰ میلیارد تومان خسارت زد

عصر خودرو- رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت اصفهان از خسارت بیش از ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه‌های سوخت این استان پس از شیوع بیماری کرونا به‌دلیل کاهش فروش بنزین و تحمیل برخی هزینه‌ها خبر داد.

شیوع کرونا به جایگاه‌های سوخت اصفهان ۱۰ میلیارد تومان خسارت زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پیمان کامران افزود: این خسارت‌ها، حدود 300 جایگاه سوخت در استان را با مشکلات مالی عدیده از جمله برای پرداخت حقوق کارگران مشکل مواجه کرده است.

    وی با بیان این که از ابتدای اسفند پارسال با شیوع بیماری کرونا و کاهش ترددها حدود 40 درصد از فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت استان کاسته شد، تصریح کرد: فروش این جایگاه‌ها در فروردین امسال به کمتر از 70 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رسید که در نتیجه کارمزد فروردین تکاپوی حقوق کارگران را نمی‌دهد.

    کامران به خسارت‌هایی که تعدادی از جایگاه‌های سوخت در نا آرامی‌های آبان سال گذشته دیدند، اشاره و خاطرنشان کرد: در نا آرامی‌های پس از سهمیه‌بندی بنزین، 17 جایگاه سوخت در این استان حدود 4.5 میلیارد تومان زیان دید و شرکت‌های بیمه با وجود داشتن الحاقیه بلوا و آشوب کمتر از 20 درصد این خسارت‌ها را پرداخت کردند و کمکی نیز از طرف دولت پرداخت نشد.

    وی به دیگر مشکلات جایگاه‌های سوخت پس از شیوع بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: اواخر اسفند سال گذشته مصوب شد که کارگران موظفند برای مشتریان اقدام به سوختگیری کنند که این موضوع با مسائلی همراه است.

    کامران با بیان اینکه بطور معمول برای هر سکو با چهار نازل یک کارگر مشغول کار است، تاکید کرد: چگونه یک نفر می‌تواند برای چهار نفر همزمان سوخت‌گیری کند از طرفی زمانی‌که کارگر به پنجره خودرو مراجعه و کارت‌های سوخت و بانکی مشتری را دریافت می‌کند، آیا در این میان ویروس منتقل نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت همچنین ملزم به تهیه دستکش و ضدعفونی کردن نازل‌ها و کارتخوان‌ها برای چند بار در روز شدند، گفت: جایگاهداران شهر اصفهان با وجود کاهش درآمدی در یک ماه گذشته حدود 200 میلیون تومان بابت خرید دستکش یک بار مصرف، الکل و ماسک هزینه کردند و هیچ بخشی به فکر پرداخت این هزینه‌ها نیست.

    به گفته وی، ابلاغ ممنوعیت دریافت وجه نقد نیز از دیگر مشکلات جایگاه‌های سوخت است و مشتریان بسیاری هستند که با وجود نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، بعد از سوخت‌گیری اعلام می‌کنند فقط امکان پرداخت نقدی دارند درحالیکه وزارت نفت می‌توانست سازوکاری اتخاذ کند که افراد ابتدا پول بنزین را از طریق کارت بانکی پرداخت و سپس سوخت‌گیری کنند.

    رییس انجمن صنفی جایگاهداران استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از معرفی جایگاه‌های سوخت به‌عنوان دومین مرکز شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کارگران از حضور در محل کار خودداری کردند، افزود: در روزهای سراسر تعطیل دوازدهم و سیزدهم فروردین نیز اجازه تعطیلی یا کاهش ساعت کار به این جایگاه‌ها داده نشد.

    کامران تصریح کرد: از طرف دیگر با پایین آمدن فروش بنزین، میزان ماندگاری این فراورده در مخازن افزایش یافته که این امر باعث تبخیر و زیان بیشتر شده است.

    وی از جمله خواسته‌های این صنف برای رفع مشکلات مذکور را افزایش علی الحساب 40 درصدی نرخ کارمزد، تخصیص بسته حمایتی و محاسبه کردن میزان فروش به لیتر برابر با ماه مشابه سال 98 عنوان کرد.

    حدود 300 جایگاه پمپ بنزین و 160 جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.

    تاکنون حدود 80 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به حدود پنج هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط