فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت خودرو با اجرای استاندارد یورو ۵

عصر خودرو- معاونت صنایع وزارت صمت گفت: تولید خودرو یورو ۵ بدون تامین سوخت مناسب تنها افزایش هزینه برای خریداران را به همراه خواهد داشت.

افزایش قیمت خودرو با اجرای استاندارد یورو ۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت درباره اجرای طرح تولید خودرو یورو 5 اظهار کرد: به طور کلی اولین اقدام ما در وزارت صمت رعایت استاندارد‌ها است و همواره محصولی مطابق با استاندارد‌های تعیین شده به دست هموطنانمان رسانده‌ایم. این موضوع شامل خودرو هم می‌شود و محصولات تولید شده در کشور همواره از نظر آلایندگی مطابق استاندارد‌های تعیین شده بوده‌اند.

    او تاکید بر این که در صورت الزامی شدن استاندارد یورو 5 مشکلی برای تولید این محصول در کشور وجود نداردتصریح کرد: دغدغه امروز خودروسازان کشور ما تامین سوخت لازم برای عملکرد این محصولات است؛ در شرایط فغعلی به طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که 100 درصد بنزین‌های توزیع شده در جایگاه‌های سراسر کشور استاندارد یورو 5 را دارد. تامین سوخت مناسب یکی از ضروریات تولید خودرو در کشور است.

    صادقی نیارکی با تاکید بر این که طی نامه‌ای به علیرضا صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران    لزوم تامین سوخت مورد نیاز برای اجرای طرح تولید خودرو با استاندارد یورو 5 اعلام شده است گفت: علی رغم این که هنوز سوخت مورد نیاز تولید خودرو یورو 5 تامین نشده است  ما متوقف نشدیم و آمادگی لازم برای تولید این خودرو را کسب کردیم؛ موتور لازم برای تولید خودرو با استاندارد یورو 5 و نمونه خودرو تولید شده است که توانسته تاییدیه  سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست را دریافت کند، اما تولید خودرو بدون تامین سوخت مناسب امکان پذیر نیست.

    سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت ادامه داد: از طرفی موضع قیمتی هم باید در نظر گرفت؛ قطعات استفاده شده در تولید خودرو یورو 5 بدون شک به افزایش قیمت تمام شده محصول منجر خواهد شد که این تفاوت قیمتی در نهایت محاسبه شده و از شخص خریدار اخذ می‌شود؛ کاتالیست‌ها مورد استفاده در تولید این خودرو‌ها وارداتی و  از جمله قطعات گران قیمت هستند که در نهایت افزایش قیمت خودرو را به همراه خواهد داشت.

    او تاکید کرد: نمی‌توان چنین هزینه‌ای را به مشتری تحمیل کرد در حالی که در عمل نتیجه لازم را به همراه ندارد. تولید خودرو با استاندارد یورو 5 بدون تامین سوخت لازم نه تنها تاثیری بر کاهش آلایندگی خودرو ندارد بلکه تنها هزینه زیادی به مشتری تحمیل می‌کند.

    صادقی نیارکی درباره داخلی سازی این قطعات گفت: در شرایط فعلی قطعاتی هستند که ارزبری بیشتری دارند و در اولویت ما برای داخلی سازی قرار می‌گیرند،   اما قطعا تولید این قطعه هم در دستور کار قرار گرفته و از طریق میز‌های تعمیق ساخت داخل، بومی سازی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو