فونیکسریمکسبهتام

رشد ۳ برابری فروش خودروهای برقی در استرالیا در ۲۰۱۹

عصر خودرو- فروش خودروهای برقی و پاک در بازار استرالیا در سال گذشته میلادی به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

رشد ۳ برابری فروش خودروهای برقی در استرالیا در ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که در وب‌سایت caradvice آمده است، میزان فروش خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا در سال 2019 میلادی به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است.

    طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در شورای وسایل نقلیه الکتریکی، در سال 2019 میلادی 6718 دستگاه خودروی تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازار استرالیا به فروش رفته است که نسبت به سال قبل از آن که میزان فروش این خودروها 2216 دستگاه بوده است، به بیش از سه برابر رشد و افزایش پیدا کرده است.

    همچنین آمارهای منتشر شده از سوی اتاق فدرال صنایع خودروسازی در استرالیا نشان می دهد که میزان فروش خودروهای هیبریدی نیز در سال 2019 به 30 هزار و 641 دستگاه افزایش یافته و یک رشد 54 درصدی را ثبت و تجربه کرده است که بیشترین سهم از میزان فروش خودروهای هیبریدی را برند ژاپنی تویوتا موتورز به خود اختصاص داده است.

    در همین بازه زمانی همچنین میزان فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در حدود 8 درصد کاهش پیدا کرده که بیشترین کاهش آن از سال 2011 میلادی به شمار می‌رود.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو