فونیکسریمکسبهتام

واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه

عصر خودرو- دبیر کانون کامیون‌داران گفت: باید با واردات یک کامیون نو، دو کامیون فرسوده از رده خارج شود تا ناوگان جاده‌ای نوسازی شود.

واردات یک کامیون نو به ازای اسقاط ۲ کامیون کهنه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور  با بیان اینکه حدود 400 هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد گفت: باید دولت تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان را انجام دهد و سعی کند با خروج ناوگان فرسوده تعادل را در عرضه و تقاضای بار ایجاد کند .

    کریمی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه دولت در حوزه جابجایی کالا و بار، توسعه حمل و نقل ریلی است افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی در حوزه بار علاوه بر کاهش آلایندگی‌ها، زمینه ساز افزایش بهره وری می‌شود  و ما شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این حوزه هم خواهیم بود.

    او ادامه داد: باید دولت در حوزه واردات ناوگان جاده‌ای به ویژه در بخش بار اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد به گونه ای که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جابجایی کالا‌ها و بار، شاهد نوسازی و بهره وری هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل باشیم.

    کریمی تاکید کرد: باید تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به 35 هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره وری شویم چرا که هم اکنون بخش عمده ای از این ناوگان‌،کارکرد‌های طولانی دارند و این امر باعث شده که نتوانیم از این حوزه به صورت مناسب بهره وری کنیم .

    او ادامه داد:  انجام چنین اقداماتی  باعث شده که بسیاری از رانندگان با مشکلاتی در حوزه سوخت و کرایه‌های پایین، دست و پنجه نرم کنند.

    دبیر کانون کامیون داران تصریح کرد:  دولت باید حمایت‌های خود را در حوزه کامیون داران بیشتر کند و با استفاده از نظرسنجی و اطلاع از نیاز‌های کامیون داران بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

    این مقام مسئول  تاکید کرد: هم اکنون تعداد ناوگان‌ جاده‌ای در حوزه حمل و نقل بار بسیار بیشتر از تقاضا است این موضوع خود در بسیاری از زمینه‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط