فونیکسریمکسبهتام

تردد ۱۱ میلیون وسیله نقلیه اسقاطی در کشور

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تردد ۱۱ میلیون وسیله نقلیه اسقاطی در کشور گفت: در شهر تهران سالانه ۴۰۰۰ مرگ منتسب به آلودگی هوا داریم.

تردد ۱۱ میلیون وسیله نقلیه اسقاطی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مسعود تجریشی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خسارت اقتصادی آلودگی هوا به شهر تهران سالانه  2.6 میلیارد دلار است.

    وی ادامه داد: آلودگی هوا علت 85 درصد مرگ‌های منتسب به محیط زیست و آلودگی‌ها است. سال 96 در تهران 108 روز هوای نامطلوب داشتیم اما این رقم در سال  98 به 86 روز رسید.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سال 96 قراردادی با کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر منعقد و بر اساس آن برای هشت کلانشهر کشور مطالعات سیاهه انجام شد، تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال مشکل ما در حوزه آلودگی هوا افزایش غلظت ذرات معلق است.

    وی ادامه داد: 33 میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کنند که 11 میلیون آن‌ها اسقاطی‌ هستند. عدم ورود خودروهای وارداتی و عدم تمکین وزارت صنعت برای اسقاط کردن خودروها سبب شد که نتوانیم اسقاطی‌ها را از چرخه حمل و نقل خارج کنیم.

    به گفته تجریشی در سال 93 بیش از 300 هزار خودرو اسقاط شدند اما طی دو سال اخیر حتی نمی‌توان گفت که 100 خودرو اسقاط شده‌اند.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه ضمن اشاره به نقش مردم در کاهش آلودگی هوا گفت: در فصول سرد سال با کاهش مصرف گاز خانگی می‌توانیم به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم. اگر تنها یک درجه دمای خانه را کاهش دهیم می‌توانیم 8 تا 9 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم و این کار سبب می‌شود صنعت کشور به سمت استفاده از سوخت مازوت و گازوییل گرایش پیدا نکند.

    تجریشی در پایان با بیان اینکه علت 60 درصد ذرات معلق تهران وسایل نقلیه و 40 درصد صنایع هستند، تصریح کرد: برای کاهش ذرات معلق در نیمه دوم سال باید 7000 اتوبوس در تهران نوسازی یا بازسازی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط