فونیکسریمکسبهتام

با این ۶ کار خودرو خود را نابود می‌کنید +جزئیات

عصر خودرو- در این مطلب ۶ کاری بیان می‌شود که باید به شدت از آن‌ها اجتناب کرد در غیر این صورت با خسارات سنگینی در خودرویتان موتجه می شوید.

با این ۶ کار خودرو خود را نابود می‌کنید +جزئیات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، این موضوع در مورد خودروهای کارکرده از اهمیت به مراتب ییشتری برخوردار بوده و در صورت عدم نگهداری صحیح، تمامی مزایای ذاتی خرید خودروی کارکرده زیر سوال خواهد رفت.

    بر اساس گزارش همراه مکانیک در این مطلب 6 کاری بیان می‌شود که باید به شدت از آن‌ها اجتناب کرد در غیر این صورت با خسارات سنگینی در خودرویتان موتجه می شوید.

    نادیده گرفتن چراغ چک موتور:

    نادیده گرفتن چراغ روشن موتور می‌تواند خسارات بزرگی را به موتور وارد کرده و در نتیجه هزینه زیادی را متوجه صاحب خودرو خواهد کرد. حداقل چیزی که این آلارم می‌تواند به شما بگوید این است که مشکل موتور، بهینگی مصرف سوخت را کاهش داده و همین امر هزینه‌های سوخت شما را افزایش می‌دهد.


    عدم تعویض مایعات و فیلترهای مربوطه:

    مایعات مختلفی به منظور بهره‌برداری و محافظت از برخی سیستم‌ها و قطعات خودرو مورد نیاز است. چک کردن مرتب سطح مایعات و فیلترهای آن‌ها، یک سواری مطمئن را برای شما می‌تواند در پی داشته باشد.

    چک نکردن منظم تایرها:

    لاستیک‌ها باید به طور مرتب چک شده و میزان صافی و عمق عاج‌های آن بررسی شود. تایرها با سایش بیش از حد مجاز علاوه بر آنکه عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ به لحاظ ایمنی نیز خطرناک است.


    انجام ندادن و یا دیر انجام دادن سرویس‌های دوره‌ای:

     

    قطعات خودرو در طول زمان دچار پیری و فرسودگی شده و در نهایت زمانی می‌رسد که دیگر قابل استفاده نباشند و چنانچه سرویس‌های دوره‌ای نباشند پیری زودرس قطعات، امری غیرقابل اجتناب است. سرویس‌های دوره‌ای تا حد زیادی مانع هزینه‌کردهای اضافی برای تعمیر خرابی‌های غیرمترقبه می‌شوند.


    عدم شستشوی خودرو:

    قطعا شما نیز خودروهایی را دیده‌اید با این جمله بر روی شیشه یا بدنه که “لطفا مرا بشویید”. در نگاه اول شاید شستشوی خودرو صرفا به دلیل زیبایی ظاهری آن باشد  اما چنانچه برای مدت طولانی کثیف باقی بماند، این کثیفی‌ها منجر به خوردگی و آسیب بدنه خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که شستشوی مرتب خودرو در شهرهای بزرگی همچون تهران که در معرض آلودگی‌های شدیدی قرار دارد، حائز اهمیت بیشتری است.

    رانندگی بد:

    مهم نیست که هوا بارانی است یا صاف؛ ترافیک سنگین است یا روان؛ داخل شهر رانندگی می‌کند و یا در بزرگراه‌های بین شهری؛ رانندگی بد در همه حال تاثیرات منفی بسیاری بر روی خودرو داشته و می‌تواند شما را متوجه زیان‌های فراوانی نماید.

    این موارد نکاتی کلی بودند که اجتناب از آن‌ها، می‌تواند یک سواری مطمئن و ایمن را برای شما به ارمغان داشته و کابوس داشتن یک خودروی همیشه معیوب را از شما دور نگه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو