فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

امکان استفاده از اتوبوس های برون شهری در پایتخت وجود ندارد

عصر خودرو- ترفع درباره طرح استفاده از اتوبوس های برون شهری در ناوگان حمل و نقل پایتخت و خرید اتوبوس توضیحاتی داد.

امکان استفاده از اتوبوس های برون شهری در پایتخت وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام های انجام شده برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره آن گفت: ما از روز شنبه به دلیل آنکه دو سوم کارمندان باید در محل کار خود حاضر می شدند تمام ظرفیت خود را در اتوبوسرانی به کار گرفتیم و برای کاهش تراکم جمعیت اتوبوس ها را از خطوط کم مسافر به خطوط پر مسافر منتقل دادیم و اعتقا من این است که شکل سرویس دهی ما مطلوب بود.

    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: در تلاش برای کاهش میزان تراکم جمعیت و افزایش سطح ایمنی شهروندان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، چندین دستگاه اتوبوس را در بین مسیر خطوط پر تردد دپو کردیم تا در صورت نیاز به ایستگاه های پر تردد اعزام شوند.

    ترفع ادامه داد: برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی روی صندلی های اتوبوس علامت و نشانه گذاری شد که باید اعلام کنم متاسفانه پس از شیفت کاری بسیاری از علامت ها کنده و از بین رفته بود.

    او در پاسخ به این سوال که سفر با اتوبوس به چه میزان رسیده است، گفت: سفر های خطوط اتوبوسرانی از 2 میلیون نفر در روزهای پیش از کرونا به 300 هزار نفر رسیده است.

    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در واکنش به رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس ها افزود: شهروندان بدانند زمانی که انبوهی از مسافران از مترو به ایستگاهی مانند تئاتر شهر ورود می کنند و به حجم مسافر اتوبوس اضافه می شوند کار اجرای فاصله گذاری اجتماعی دشوار می شود و در این بازه زمانی برخی از دوستان پیشنهاد می دهند که مسافران اتوبوس خارج از ایستگاه سوار و پیاده شوند که این پیشنهاد به دلیل مخاطرات جانی امکان پذیر نیست.

    ترفع با اشاره به بحث خرید و تزریق ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: به دلیل تحریم و وارد نشدن قطعات اتوبوس بسیاری از اتوبوس هایی که به سن فرسودگی رسیده اند و در کارگاه تعمیر هستند همچنان تعمیر آن ها انجام نشده است و باید به این نکته تاکید کنم که در هیچ کجای دنیا اتوبوس آماده وجود ندارد و تمام اتوبوس ها بر اساس سفارش کشورها ساخته می شود.

    او با اشاره به حواشی اجرای طرح رزور صندلی اتوبوس در پایتخت بیان کرد: مجری طرح اتوبوس های رزوری، شرکت واحد و شهرداری نیست و این طرح از سوی یک شرکت دانش بنیان انجام شده است و ذکر این نکته ضروری است که این شرکت از مدت ها پیش از شیوع کرونا برنامه ریزی خود را انجام داده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز خود را نیز خریداری کرده بود و شهرداری تهران بدون هیچ منافعی از تمام بخش ها و شرکت هایی که در این شریط بتوانند به کاهش ازدحام جمعیت در ناوگان اتوبوسرانی کمک کنند ،مساعدت می گیرد.

    مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در واکنش به طرح به کارگیری اتوبوس های بین شهری در ناوگان درون شهری گفت: اتوبوس های بین شهری مشخصات فنی خاص خود را دارند که با اتوبوس های درون شهری متفاوت است و یکی از آن های این است که اتوبوس های برون شهری راست در هستند و به دلیل باز شدن درب آنها از بیرون و دیگر مسایل فنی و سازه ای امکان استفاد آن ها در ناوگان درون شهری وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط