فونیکسریمکسبهتام

آغاز فرآیند نوسازی ۱۲۰ هزار تاکسی از ۲ ماه آینده

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از ۲ ماه آینده فرایند نوسازی ۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

آغاز فرآیند نوسازی ۱۲۰ هزار تاکسی از ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در باره نوسازی تاکسی‌های فرسوده اظهار داشت: مقرر شد بر اساس مصوبه دولت 129 هزار تاکسی فرسوده در کشور نوسازی شود.

    وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 100 هزار تاکسی فرسوده در کشور تردد می‌کند، گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، در صورتی که یک سری از ناوگان از شرایطی خاص مانند گازسوز بودن و پیمایش 300 کیلومتر با یک باک گاز تردد کند، می‌تواند در این نوسازی قرار بگیرد.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: در حال حاضر با شرکت خودروساز قراردادی منعقد شده است که سمند بهینه شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار دهد و با استفاده از یارانه دولتی رانندگان وجه کمتری برای این نوسازی پرداخت کنند.

    ضامنی اضافه کرد: از 2 ماه آینده نوسازی 120 هزار تاکسی فرسوده در کشور آغاز می‌شود و اولویت هم با ناوگان فرسوده با سن فرسودگی بالا است.

    وی ادامه داد: با بانکها نیز در حال مذاکره هستیم که تسهیلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تخصیص دهند تا راننده بتواند بازپرداخت این تسهیلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به موقع پرداخت کند.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: تلاش شده است در این طرح با یارانه دولتی و تسهیلاتی که ارائه شده، راننده هزینه کمتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند.

    ضامنی یادآور شد: در زمانی که فرایند این طرح آغاز شود توسط سازمان تاکسیرانی مراحل ثبت نام آغاز خواهد شد و رانندگان باید نسبت به تشکیل پرونده اقدامات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط