فونیکسریمکسبهتام

شناسایی گلوگاه‌های پرمسافر حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: ورود اتوبوس‌های بین شهری و سرویس ادارات برای مدیریت گلوگاه‌های پرمسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

شناسایی گلوگاه‌های پرمسافر حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، یوسف حجت، در پاسخ به این پرسش که ورود اتوبوس‌های دولتی و سرویس ادارات به ناوگان حمل و نقل عمومی در افزایش آلودگی هوا مؤثر نخواهد بود، گفت: ما در شرایط فعلی مشکل آلودگی هوا نداریم. ترافیک کاهش پیدا کرده، مردم کمتر در سطح شهر حضور دارند اما گلوگاه‌هایی در سطح شهر وجود دارد که باید با تدابیری این گلوگاه‌ها را باز کنیم.

    وی افزود: هفته گذشته مترو با 15 تا 16 درصد ظرفیت خود مورد استفاده قرار گرفت و بیشتر اوقات واگن‌ها خالی بود. در اتوبوسرانی نیز تعداد اتوبوس‌های خالی زیاد بود اما گلوگاه‌هایی وجود دارد که این گلوگاه‌ها شلوغ است و ما شاهد ازدیاد مسافر در این نقاط هستیم.

    حجت تصریح کرد: برای رفع ازدحام در این نقاط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از این اتوبوس‌ها استفاده خواهد شد تا بار مسافر در این ایستگاه‌ها کاهش پیدا کند.

    سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی دائمی نیست و امیدواریم به زودی ویروس کرونا مهار شود و استفاده یکی دوماهه از این اتوبوس‌ها که قرار است به ناوگان اتوبوسرانی کمک کنند و تنها مشکل گلوگاه‌ها را حل کنند، باعث آلودگی هوای پایتخت نخواهد شد. هرچند در شرایط فعلی اولویت ما آلودگی هوا و ترافیک نیست و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی است. ما در حال حاضر در بیشتر اوقات روز نه ترافیک و نه آلودگی هوا داریم.

    وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو نظارت‌هایی خواهند داشت، گفت: مردم باید خودشان رعایت کنند. ما نمی‌توانیم برای هر شهروند یک مأمور بگذاریم. مشاهده شده در برخی از ساعات روز در ایستگاه بی آر تی مردم به زحمت سوار اتوبوس می‌شوند و اتوبوس بعدی خالی از مسافر می‌آید. در اینجا خود مسافران باید این موضوع را رعایت کنند و سوار اتوبوس‌هایی که فضای کافی ندارد، نشوند زیرا به فاصله کم اتوبوس بعدی خواهد آمد.

    حجت گفت: اتوبوس‌های بین شهری که فعالیتشان در این مدت کم شده و بیکار شده به خطوط اضافه می‌شوند و با مشارکت همگانی امیدواریم فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شود.

    سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص رزرو صندلی‌های اتوبوس نیز خاطرنشان کرد: این موضوع برای اتوبوس‌های خارج از ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران است زیرا آنها دستگاه کارتخوان ندارند و باید به طریق اینترنتی پرداخت‌ها انجام شود. زیرا پرداخت پول نقد خطرات زیادی دارد. برای حل مشکل پرداخت به صورت غیرنقدی موضوع پرداخت اینترنتی را پیش بینی کردیم و برای حفظ فاصله گذاری در این نوع اتوبوس‌ها امکان رزرو کردن بخشی از ظرفیت اتوبوس نیز وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو