فونیکسریمکسبهتام

نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و ۸۴۰ i گرن‌کوپه مدل ۲۰۲۰

عصر خودرو-اگرچه تکنولوژی ب‌ام‌و نسبت به ۲۰ سال پیش بسیار پیشرفت کرده، اما سیستم‌هایی را ساخته که یاد گرفتن آن‌ها سخت‌تر شده است.

نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و ۸۴۰ i گرن‌کوپه مدل ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹:۰۰
  • نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840 i گرن‌کوپه مدل 2020+ فیلم
  • نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840 i گرن‌کوپه مدل 2020+ فیلم
  • نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840 i گرن‌کوپه مدل 2020+ فیلم
  • نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840 i گرن‌کوپه مدل 2020+ فیلم
  • نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840 i گرن‌کوپه مدل 2020

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی بخواهید به بهترین خودرو‌های ب‌ام‌و فکر کنید چه محصولاتی به ذهنتان خواهد رسید؟ سدان‌های شیک با سواری هیجان‌انگیز که هم لوکس هستند و هم پرفورمنس. کافی است نگاهی داشته باشید به سری 3 کد E30 دهه 80، سری 5 کد E39 اواخر دهه 90 و سری 3 کد E46 نمادین.

ما نمی‌گوییم که شما باید ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه 2020 به این لیست اضافه کنید، اما قطعاً این خودرو ویژگی‌هایی دارد که طرفداران نسل‌های پیشین محصولات ب‌ام‌و نیز آن‌ها را دوست خواهند داشت.

840i گرن کوپه البته از برخی جهات پشت سر پیشینیان نمادین خود قرار می‌گیرد. همانند تقریباً همه‌ی محصولات کنونی ب‌ام‌و، این سدان خوش‌ترکیب با راننده ارتباط برقرار نمی‌کند؛ و اگرچه تکنولوژی ب‌ام‌و نسبت به 20 سال پیش بسیار پیشرفت کرده، اما سیستم‌هایی را ساخته که یاد گرفتن آن‌ها سخت‌تر شده است.

ولی 840i هنوز هم در لیست جدیدترین محصولات ب‌ام‌و است که ما دوستش داریم. پیشرانه قوی، کاراکتری با سواری هیجان‌انگیز و اسپورت بودن باعث می‌شوند سری 8 جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

نقاط قوت

طراحی زیبا: زبان طراحی ب‌ام‌و طی سال‌های پیش بسیار تکراری شده بود، اما سری 8 گرن کوپه از این نظر فوق‌العاده عمل کرده است. تناسبات کم ارتفاع و پهن خودرو به همراه کاپوتی طویل باعث شده‌اند خودرویی جذاب تولید شود. با اینکه هنوز هم برخی عناصر طراحی قبلی ب‌ام‌و همچون جلوپنجره و چراغ‌ها و بخش پایینی سپر عقب در سری 8 دیده می‌شوند، اما طراحی کلی 840i گرن کوپه دوست‌داشتنی است. از نظر ما این خودرو واقعاً چشمگیر است.

بهترین قوای محرکه ب‌ام‌و: پیشرانه‌های M همیشه جلب‌توجه می‌کنند، اما آنچه که واقعاً دوست‌داشتنی است نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربویی می‌باشد که در تعداد زیادی از محصولات این برند بکار می‌رود. البته که دلیلی برای این کار وجود دارد. این پیشرانه در رانندگی روزمره نرم و آرام بوده و البته قدرت زیادی داشته و به راحتی دور می‌گیرد.

صدای تولیدی آن نیز جذاب است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هم نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. در شرایط دینامیک‌تر، گیربکس ساخت ZF تعویض‌های دقیق و تیزی خواهد داشت.

اسپورت و درعین‌حال راحت: آنچه با قوای محرکه ترکیب شده سیستم تعلیق متوازن و فرمانی سریع است که باعث می‌شوند در سواری روزمره وضعیت بسیار خوبی داشته باشید. 840i خودرویی سریع بوده، اما راندن آن سخت نیست. این خودرو در حالت‌های راحت رانندگی به یک سدان لاکچری با سواری پایدار، کابین آرام و باکیفیت تبدیل می‌شود. 840i یک خودروی روزمره استثنایی است.

نقاط ضعف
قدرت یا توازن؟ یکی را انتخاب کنید: پیشرانه 3 لیتری این خودرو قدرت 335 اسبی داشته و در دنیایی که خودرو‌های زیادی با دو برابر قدرت این پیشرانه وجود دارند خیلی تحت تأثیر 840i قرار نمی‌گیریم. با این وجود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو در 4.9 ثانیه ثبت می‌شود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی 50/50 وجود دارد.

اما موضوع تأسف‌بار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آن‌ها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودرو‌ها فاقد توازن عالی می‌باشند. M850i شتاب 3.7 ثانیه‌ای داشته، اما چند کیلوگرمی سنگین‌تر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد.

هرگز با راننده صحبت نمی‌کند: این مشکلی است که در محصولات اخیر ب‌ام‌و دیده می‌شود و تقریباً بازخوردی از فرمان یا شاسی به راننده نمی‌رسد. قطعاً 840i خودرویی چابک بوده و فرمان هم سنگینی مناسبی دارد، اما هرگز نمی‌گوید بین لاستیک‌ها و جاده چه می‌گذرد. هیچ خبری از سطح ارتباط خودرو‌های قدیمی ب‌ام‌و در 840i نیست. البته این مشکل تنها زمانی پدیدار می‌شود که خودرو را به شدت تحت‌فشار بگذارید در غیر این صورت چیز خاصی نخواهد بود.

تکنولوژی عقب‌تر نسبت به رقبا: شاید 840i جزو مدل‌های پایه در این خانواده باشد، اما تکنولوژی زیادی دارد. جدیدترین نسخه از سیستم iDrive و پشت آمپر‌های دیجیتالی به‌صورت استاندارد موجود بوده و خودروی حاضر در تست از سطح وسیع سیستم‌های ایمنی نیز برخوردار بوده است. این ویژگی‌ها در محصولات رقیب همچون مرسدس بنز، آئودی، پورشه و… هم وجود دارند؛ اما رقبا کار بهتری در یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها انجام داده‌اند. ارتباط واقعی بین پشت آمپر‌های دیجیتال و صفحه‌نمایش iDrive این خودرو وجود نداشته و پشت آمپر‌ها سطح شخصی‌سازی کمتری داشته و فاقد کاربری بالای سیستم‌های MBUX یا کاکپیت مجازی آئودی می‌باشند.

مشخصات ب‌ام‌و 840i گرن کوپه 2020
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/499 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
مصرف سوخت ترکیبی: 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: 84900 دلار
قیمت مدل تست شده: 95095 دلار

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو