فونیکسریمکسبهتام

تجربه رانندگی با آئودی A۳ جدید مدل ۲۰۲۰+ فیلم

عصر خودرو-آئودی A۳ جزو مطرح‌ترین بازیگران در کلاس هاچبک‌های لوکس بوده و از سال ۱۹۹۷ تاکنون فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاهی را در بریتانیا ثبت کرده است.

تجربه رانندگی با آئودی A۳ جدید مدل ۲۰۲۰+ فیلم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۰۰
  • تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020+ فیلم
  • تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020+ فیلم
  • تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020+ فیلم
  • تجربه رانندگی با آئودی A3 جدید مدل 2020+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آئودی A3 جزو مطرح‌ترین بازیگران در کلاس هاچبک‌های لوکس بوده و از سال 1997 تاکنون فروش بیش از 600 هزار دستگاهی را در بریتانیا ثبت کرده است. این خودرو هم‌اکنون با محصولاتی همچون ب‌ام‌و سری 1 و مرسدس A کلاس سرشاخ می‌شود. البته دیگر خودروی هم‌خانواده همچون فولکس‌واگن گلف نیز جزو رقبای A3 است.

A3 هم‌اکنون وارد چهارمین نسل خود شده و از طراحی ظاهری برجسته‌تر، تمایز بیشتر بین تریم‌ها و… سود می‌برد. دیگر خبری از نسخه سه درب و هاچبک A3 نیست و بنابراین خریداران بین دو مدل 5 درب اسپورت بک و 4 درب سدان یکی را انتخاب خواهند کرد. قوای محرکه بسیار متنوعی برای این خودرو وجود داشته و علاوه بر نسخه‌های بنزینی و دیزلی، مدل هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز عرضه خواهد شد. در آینده نیز مدل پلاگین هیبرید با برد الکتریکی حدود 50 کیلومتر در دسترس خریداران خواهد بود.

A3 از پلتفرم MQB بکار رفته در دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن همچون اشکودا اوکتاویا و فولکس گلف استفاده می‌کند. تناسبات این خودرو دست‌خوش تغییر شده و هم‌اکنون فاصله بین چرخ‌های روبرویی و پهنا و طول کلی خودرو افزایش یافته‌اند. این بازنگری‌ها باعث شده فضای سر و پای زیادی برای سرنشینان در جلو و عقب کابین وجود داشته باشد هرچند خبری از افزایش فضای بار نسبت به نسل قبلی نیست. در واقع فضای بار این خودرو 380 لیتر گنجایش داشته که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1200 لیتر افزایش می‌یابد.

وقتی در صندلی راننده بنشینید با طراحی کابین بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین A3 روبرو خواهید شد. این خودرو به‌صورت استاندارد از پشت آمپر‌های دیجیتالی 10.25 اینچی سود برده و البته آپشن 12.3 اینچی نیز وجود دارد. ورودی‌های هوای سیستم تهویه نیز در ارتفاع بالاتری نسبت به قبل قرار گرفته‌اند.

صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ابعاد 10.1 اینچی داشته و کمی به سمت راننده متمایل شده است. مدل‌های دارای گیربکس S ترونیک از سوئیچ مدرن بجای دسته‌دنده سنتی استفاده کرده و بنابراین فضای بیشتری در کنسول مرکزی وجود دارد.

مدل A3، 35 TFSI که در تست ما حضور دارد از پیشرانه 1.5 لیتری توربوی 148 اسب بخاری استفاده کرده و با وجود تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر‌ها می‌توان دو سیلندر را از مدار خارج کرد تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. نسل جدید این خودرو دارای تکنولوژی هیبریدی ملایم است که مصرف را بیش‌ازپیش کاهش می‌دهد و دلیل آن استفاده از سیستم الکتریکی 48 ولتی است. این امر باعث می‌شود پیشرانه در بازه‌های زمانی کوتاه خاموش شود و از سخت‌افزار ویژه برای استارت دوباره پیشرانه استفاده گردد. همچنین در زمان کاهش سرعت نیز انرژی اتلاف شده ذخیره می‌شود. البته احساس پدال ترمز این خودرو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد A3 کمی متفاوت است.

این خودرو در زمان حرکت پایدار حس شده و همان نرمی سواری مورد انتظار از یک محصول لوکس را ارائه می‌کند. حتی بدون وجود سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم چسبندگی و پایداری زیادی در پیچ‌ها وجود داشته و طراحی چند اتصالی سیستم تعلیق در عقب به این موضوع کمک می‌کند.

سیستم فرمان سفارشی خودرو در سرعت‌های پایین اصلاح کمتری می‌خواهد و رانندگان می‌توانند از طریق حالت‌های گوناگون رانندگی احساس آن را تنظیم کنند. ما مدل‌هایی با سیستم تعلیق تطبیقی را تست کردیم و فهمیدیم که سواری این مدل‌ها بسیار راحت‌تر است. با این وجود، سیستم تعلیق استاندارد هم انتظارات اکثر افراد را برآورده خواهد کرد و سیستم تعلیق بادی یک آپشن ضروری نیست.

مدل A3، 35 TDI دیزلی هم در دسترس بوده و به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 148 اسب بخاری مجهز است. این خودرو از گیربکس 7 سرعته S ترونیک استفاده کرده و در آینده آپشن سیستم کواترو هم عرضه خواهد شد. این پیشرانه عملکرد نرمی داشته و آرام‌تر از قبل است. یکی از دلایل صدای کمتر ورودی به کابین استفاده از شیشه جلوی جدید با متریال سرکوب‌کننده بیشتر است. همچنین گشتاور 360 نیوتون متری این پیشرانه باعث شده احساس قدرت بیشتری نسبت به مدل بنزینی وجود داشته باشد.

البته اگر شما به دنبال محصولی کم‌مصرف‌تر هستید بهتر است منتظر مدل 114 اسبی A3، 30 TDI بمانید که مصرف سوخت و آلایندگی کمتری دارد. ظاهراً این خودرو کمی گران‌تر از نزدیک‌ترین رقبا خواهد بود، اما کیفیت و طراحی آن می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.

آئودی A3 آرام‌تر از هر زمان دیگری شده است. این خودرو تصویر محافظه‌کار نسل‌های پیشین را پشت سر گذاشته و کابینی باکیفیت و تکنولوژی مدرنی دارد. سطح تجهیزات خوب و پیشرانه‌های گسترده باعث می‌شود دست خریداران در انتخاب باز باشد. تجربه رانندگی خاص آئودی نیز با ماهیت این خودروی لوکس هماهنگی دارد.

مشخصات آئودی A3، 35 TFSI MHEV S Tronic Sport
قیمت: 28 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی هیبریدی ملایم
قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/250 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: اعلام نشده

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو