فونیکسریمکسبهتام

محصول جدید ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد

عصر خودرو- ایران خودرو قصد دارد در سال جدید ۵ محصول تازه را به مرور وارد بازار کند.و طراحی پلتفرم اختصاصی خود را با پوشش حداکثری استانداردها و قوانین داخلی و بازارهای صادراتی در دستور کار قرار داده است.

محصول جدید ایران‌خودرو چه امکاناتی دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، خودرو دنا‌پلاس توربو شارژ اتوماتیک یکی از 5 خودرویی‌ست که وارد خط تولید شده است و اولین سری آن در تابستان 1400 به مشتریان عرضه می‌شود.

    خط تولید آزمایشی خودروی دناپلاس توربوشارژ، در سال 98 با حضور مسئولین کشوری و مدیران ایران خودرو رسما آغاز بکار کرد. بر اساس اطلاعات رسیده از ایران خودرودنا پلاس اتوماتیک قرار است با 3 تیپ L2، L1، و L3 وارد بازار شود که این تیپ ها هر کدام آپشن های مخصوص به خود را دارند و به لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند. که فول ترین مدل آن نیز مربوط به تیپ L3 می‌باشد.
    تمامی تیپ ها از موتور ایی اف 7  توروبو شارژ 1700 سی.سی که 150 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، با استانداردهای آْلایندگی یورو 5 بهرمند است و گیربکس تمامی مدل ها از نوع  اتوماتیک شش سرعته خواهد بود.

    تیپ L1

    مدل L1 که با عنوان مدل پایه ذکر شده و از امکانات مناسبی برخوردار است. دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از یک جعبه‌دنده 6 سرعته  DAE برخوردار بوده که این گیربکس برای اولین بار بر روی این خودرو نصب خواهد شد که در ادامه محصولات دیگر و جدید ایران خودرو نیز از همین گیربکس استفاده خواهندکرد. از آپشن‌های کاربردی آن فرمان کمکی برقی (EPS) است که با اضافه شدن آن کیفیت رانندگی افزایش می یابد.

    تیپ L2

    مدل دیگر دنا پلاس، مدل L2 است که از آپشن های آن می‌توان به دوربین عقب، ترمز عقب دیسکی،ایربگ های جانبی، صندلی راننده 6 سرعته برقی به همراه 2 حرکته دستی و کروز کنترل و همچنین سیستم نمایشگر اخطار فشار تایر اشاره کرد.

    تیپ L3

    اما فول ترین نسخه تولیدی این خودرو مدل L3 آن است که این مدل را می توان مجهزترین مدل دنا پلاس توربو شارژ دانست با امکاناتی مانند ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه ای (کیلس- استارتر) صندلی راننده 10 حرکته برقی، تزئینات داخلی لوکس، مالتی مدیا 10 اینچی سنسور نور و باران ، صندلی سرنشین 6 حرکته برقی و 10 حرکته دستی ، زیر پایی 3 بعدی، سنسور نور و باران و اسپویلر یا بال عقب. و مهم‌ترین نکته این که گیربکس‌های این خودرو با 60 درصد داخلی سازی در ایران تولید می شود.

    در صورتی که ایران خودرو بتواند در زمینه حفظ کیفیت این خودرو به خوبی عمل کند، با توجه به آپشن های زیاد و به روزی که در آن استفاده شده  اگر با قیمتی منطقی روانه بازار شود، رقیبی جدی برای خودروهای چینی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو