فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی پورشه هیبریدی

عصر خودرو- همانند بسیاری از خودروسازان، پورشه استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را در پیش گرفته و به این ترتیب به دنبال کاهش آلایندگی محصولات خود و دست‌یابی به اهداف سخت گیرانه موجود می‌باشد.

بررسی فنی پورشه هیبریدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، همانند بسیاری از خودروسازان، پورشه استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود را در پیش گرفته و به این ترتیب به دنبال کاهش آلایندگی محصولات خود و دست‌یابی به اهداف سخت گیرانه موجود می‌باشد. این خودروساز آلمانی انتظار دارد تا سال 2023 نیمی از فروش خود را از خودرو‌های هیبریدی یا تمام الکتریکی به دست آورد. به نظر می‌رسد پورشه کاملاً در راه رسید‌ن به این هدف قرار دارد.

    فروش خودرو‌های الکتریکی و پلاگین هیبریدی پورشه در آلمان حدود 25 درصد کل فروش این برند در ماه‌های ژانویه و فوریه بوده است. از میان 2012 دستگاه خودروی فروخته شده پورشه در ماه ژانویه در آلمان 485 دستگاه از نوع الکتریکی شده بوده‌اند. با فروش 167 دستگاهی مدل‌های کاملاً الکتریکی و 318 دستگاهی مدل‌های پلاگین هیبریدی، در واقع این خودرو‌ها سهم 24.1 درصدی از کل فروش این برند را داشته‌اند.

    پورشه در ماه فوریه 394 خودروی الکتریکی شده فروخته که 195 دستگاه آن‌ها از نوع تمام الکتریکی و 199 دستگاه نیز از نوع پلاگین هیبریدی بوده‌اند. این میزان فروش نیز نشان دهنده سهم 22.7 درصدی از کل فروش 1734 دستگاه در ماه فوریه بوده است. ژرمن‌ها در دو ماه اول سال جاری میلادی کلاً 879 دستگاه خودروی الکتریکی شده فروخته‌اند که نشان دهنده سهم 23.5 درصدی از کل فروش در آلمان می‌باشد.

    پانامرا E-Hybrid محبوب‌ترین نسخه پانامرا در سال 2020 بوده است. بیش از نیمی از فروش پانامرا در آلمان از نوع پلاگین هیبریدی بوده و تحویل 146 دستگاهی آن به مشتریان نشان دهنده‌ی سهم 56 درصدی از کل فروش 259 دستگاهی از خانواده می‌باشد؛ اما از میان 854 دستگاه کاین فروخته شده در آلمان طی ماه‌های ژانویه و فوریه نیز 368 دستگاه از نوع پلاگین هیبریدی بوده‌اند که حاکی از سهم 43 درصدی این خودرو از خانواده کاین دارد.

    پورشه تایکان هم استارت بسیار خوبی داشته و علیرغم قیمت بالای خودش از استقبال خوبی بهره‌مند شده است. پورشه می‌گوید بیش از 15 هزار نفر قرارداد خرید تایکان را امضا کرده‌اند.

    فروش محصولات الکتریکی پورشه با تولید ماکان الکتریکی می‌تواند افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند، زیرا این خودرو در نسخه درون‌سوز خود پرفروش‌ترین محصول این برند می‌باشد. گفته می‌شود ماکان الکتریکی از همان پلتفرم تایکان استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود قوی‌ترین نسخه آن قدرت حدود 700 اسب بخاری داشته باشد. ماکان الکتریکی در ابتدا به همراه نسخه درون‌سوز عرضه خواهد شد. گفته شده این خودرو سال 2022 یا 2023 تولید می‌شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو