فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری خبر داد:

کاهش ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری با حمل‌ونقل عمومی

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش حدود ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی در هفت روز اخیر نسبت به هفته مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری با حمل‌ونقل عمومی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داریوش باقرجوان اظهار کرد:  بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته که به صورت روزانه و هفتگی انجام میشود در هفته ای که منتهی به دیروز چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ماه بود نسبت به هفته مشابه سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش را در سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی شاهد بوده‌ایم. البته این میزان کاهش در سفرهای با مسافت بلند و متوسط بیشتر از سفرهای کوتاه بوده است.

    وی با بیان اینکه  سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی حدود 21 درصد در هفته مورد نظر نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته است، افزود: میزان کاهش سفرهای درون استانی و مسافت‌های کوتاه حدود 15 درصد نسبت به باره زمانی مشابه در سال گذشته بوده است و در سفرهای طولانی‌تر به بیش از 80 درصد هم می‌رسد. البته همه تاکید ما مانند دیگر مسئولان این است که مردم حتی المقدور از سفرهای خود در این ایام جلوگیری کنند و امیدواریم سفرهای مردم بیش از این کاهش پیدا کند.

    مسافرکش های پلاک شخصی، خطری بیخ گوش مردم

    مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نکته قابل تامل اینجاست که حلقه سفرهای برون شهری با وسایل حمل و نقل عمومی محدودتر و کمتر می‌شود برخی افراد با ماشین های شخصی خود حمل و نقل و مسافر کشی غیر رسمی و غیر قانونی را انجام می‌دهند که نه تنها از نظر قانونی در شرایط عادی خلاف محسوب می شود بلکه در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا سفر مردم با این وسایل حمل و نقل شخصی می‌تواند خطرناک باشد.

    باقرجوان ادامه داد: همه تاکید و توصیه های بهداشتی بر این است که مردم در این ایام از سفر کردن خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود و بتوان بر این مشکل مسلط شد اما اگر مردم ناگزیر به انجام سفری شدند قطعاً استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که تمامی پروتکل ها و الزامات بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آن رعایت می شود بهتر از استفاده از ماشین های شخصی مسافرکشی است که هیچ گونه نظارتی روی آن‌ها نمی‌شود.

    سفرهای مردم به استان‌های پرخطر کمتر است

    وی اضافه کرد: در ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ایم مشخص شده است که مردم به استان‌های پرخطر و زمینه قرمز مانند خراسان رضوی، گیلان، مازندران و... کمتر از استانهای دیگر سفر می کند و این مسئله سبب شده که تقاضا برای مسافرت به این مناطق نیز کمتر شود.

    مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که در شرایط حساس کنونی هرقدر مسافرت های مردم با وسایل حمل و نقل عمومی یا وسایل شخصی خودشان کمتر شود کافی نیست و بهتر است که میزان مسافرت های غیر ضرور به صفر برسد و از سوی دیگر نیز باید با صاحبان ماشین های شخصی که اقدام به مسافرکشی در این ایام می‌کنند، برخوردی جدی کرد چرا که این رانندگان نه تنها تخلف قانونی مرتکب شدند بلکه سلامت جامعه را نیز به خطر انداخته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو