فونیکسریمکسبهتام

۴۲۷ نفر در حوادث جاده ای سال جاری در استان مرکزی جان باختند

عصر خودرو- رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: طبق آمار، در یازده ماه سال جاری ۴۲۷ نفر در حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی جان باخته اند.

۴۲۷ نفر در حوادث جاده ای سال جاری در استان مرکزی جان باختند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ ایرج کهریزی در رابطه با آمار حوادث رانندگی 11 ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان، اظهار داشت: در این بازه زمانی در حدود 14 هزار و 414 سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است که در این سوانح رانندگی 427 نفر جان خود را از دست دادند.

    رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بر اساس کاربری نوع راه 27 درصد تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی، 22 درصد در آزادراه‌ها، 21 درصد در بزرگ‌راه‌ها و 30 درصد در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

    وی بیان کرد: در تصادفات منجر به فوت در 63 درصد این سوانح مقصر وسیله نقلیه مربوط به خودروهای سواری، 16 درصد کامیون‌ها، 11 درصد وانت‌ها و 7 درصد موتورسیکلت است و اتوبوس‌ها، عابران پیاده و ادوات راه‌سازی نیز هرکدام به میزان یک درصد در این سوانح مقصر تشخیص داده شده‌اند.

    رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تحلیل میزان تصادفات بر اساس محورهای وقوع تصادفات منجر به فوت در 11 ماهه امسال اظهار داشت: تصادف منجر به فوت به ترتیب در آزادراه ساوه - تهران با 40 فقره تصادف، محور قدیم ساوه - تهران 25 فقره، آزادراه ساوه-همدان با 32 فقره، محور کنارگذر اراک با 14 فقره، محور اراک- قم با 19 فقره، محور ازنا با 13 فقره، محور قدیم ساوه - همدان با 12 فقره، محور بوئین‌زهرا با 12 فقره، محور اراک - توره با 12 فقره، محور دلیجان - محلات با 9 فقره بوده است.

    کهریزی در ادامه با اشاره به نوع برخورد وسایل نقلیه در تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان گفت: 45 درصد از سوانح رانندگی مربوط به واژگونی خودرو، 38 درصد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 9 درصد مربوط به‌وسیله نقلیه با موتورسیکلت و 8 درصد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

    رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: 63 درصد از تصادفات منجر به فوت به علت عدم توجه به جلو، 19 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 6 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 4 درصد عدم رعایت حق تقدم عبور، 2 درصد به علت تغییر مسیر ناگهانی وسیله نقلیه، یک درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 5 درصد به سایر علت‌ها رخ داده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو