فونیکسریمکسبهتام

چه خبر از خودروسازانی که تعطیل کردند؟

عصر خودرو- با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ و مطرح جهان از توقف خطوط تولید و تعطیلی کارخانه های خود بخصوص در اروپا خبر داده‌اند.

چه خبر از خودروسازانی که تعطیل کردند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در حوزه‌های مختلف نظیر خودروسازی و تکنولوژی فعالیت و خطوط تولید خود را به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار متوقف و تعطیل اعلام کرده‌اند.

    چند روز پیش شرکت‌های مختلفی همچون فولکس واگن، فورد، پژو و فیات کرایسلر از تعطیلی کارخانه‌های خود در اروپا که هم اکنون مرکز شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان شده و قربانیان زیادی را در این قاره سبز گرفته است، خبر داده بودند. 

    حالا گزارشی که در وب سایت CNET آمده است،  به مروری بر خودروسازان برتر و بزرگ جهان که فعالیت خط تولید کارخانه های اروپایی خود را متوقف و تعطیل اعلام کردند، پرداخته است.

    1.  پژو  (PSA Group)

    گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group ) فرانسه که شامل زیر مجموعه برندهای پژو، سیتروئن، DS و واکسهال می شود، دو روز پیش از تعطیلی کارخانه‌های اروپایی خود تا 27 مارس سال جاری میلادی خبر داده بود.

    از کارخانه های این شرکت فرانسوی که قرار است حداقل تا 27 مارس 2020 تعطیل باشند می توان به کارخانه های پژو در کشورهای فرانسه، اسپانیا، انگلستان، لهستان و آلمان اشاره کرد که از 17 مارس فعالیت آنها متوقف شده است.

    2. فولکس واگن (Volkswagen)

    فولکس واگن نیز که دو روز پیش از تعطیلی کارخانه‌های اروپایی خود نظیر اسلواکی تا اطلاع ثانوی خبر داده بود، به تازگی اعلام کرده که سایر کارخانه‌های خود در کشورهای پرتغال و اسپانیا را نیز حداقل به مدت 2 هفته تعطیل خواهد کرد. این در حالیست که تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی فولکس واگن به معنای توقف فعالیت زیرمجموعه های آن و قطعه سازان نیز می شود.

    3. رنو  (Renault)

    شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرده که خط تولید  12 کارخانه این برند در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

    4. فورد (Ford)

    شرکت خودروسازی فورد نیز که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آمریکایی به شمار می رود، اخیراً به علت ابتلای کارکنان به ویروس کرونا از تعطیلی کارخانه خود در والنسیا اسپانیا خبر داده بود. این شرکت همچنین در بیانیه جدید خود اعلام کرده که تمامی کارخانه های خود را در کشورهای اروپایی از تاریخ 19 مارس سال جاری میلادی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد کرد. 

    5. تویوتا (Toyota)

    شرکت تویوتا موتورز ژاپن نیز بر اساس گزارش اتوماتیو نیوز، خط تولید خودروهای این برند را در کارخانه خود در پرتغال تعطیل اعلام کرده است. این خودروساز بزرگ ژاپنی همچنین از تعطیلی کارخانه های خود در فرانسه و فیلیپین نیز تا اطلاع ثانوی خبر داده است.

    6. فیات کرایسلر (FCA - Fiat Chrysler Automobiles)

    شرکت خودروسازی فیات کرایسلر نیز دو روز پیش از تعطیلی کارخانه های خود در اروپا تا تاریخ 27 مارس سال جاری میلادی خبر داده بود که از جمله مهمترین کارخانه های این شرکت می توان به صربستان، لهستان و ایتالیا اشاره کرد که به طور موقت تولید خودرو در انها تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده است.

    7. فراری (Ferrari)

    شرکت خودروسازی فراری ایتالیا نیز دوشنبه اعلام کرده بود که تا تاریخ 27 مارس سال جاری میلادی کارخانه‌های خود در شهرهای مارانلو و مودنای ایتالیا تعطیل خواهد کرد.

    8. لامبورگینی (Lamborghini)

    شرکت لامبورگینی ایتالیا نیز روز جمعه از توقف تولید و فعالیت‌های خود در کارخانه سانت آگاتا در این کشور خبر داده بود که البته به نظر می رسد فعالیت آن از تاریخ 25 مارس سال جاری میلادی از سر گرفته خواهد شد.

    9 . بی‌ام‌و (BMW)

    شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان از تعطیلی کارخانه های خود در اروپا و آفریقای جنوبی خبر داد.

    اولیور زیپس، مدیر ارشد اجرایی شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا خاطرنشان کرده است که کارخانه های این شرکت در کشورهای اروپایی و همچنین آفریقای جنوبی به طور موقت تعطیل شده و خط تولید آنها به حالت تعلیق درخواهد آمد.

    وی در ادامه سخنان خود همچنین افزود: انتظار می رود تعلیق خطوط تولید بی‌ام‌و در کارخانه های مذکور حداقل تا 17 آوریل سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

    10. جگوار لندروور (jaguar landrover)

    شرکت انگلیسی جگوار لندروور نیز اعلام کرده که در خصوص تعطیلی کارخانه هایش کاملا مطابق دستور دولت این کشور عمل خواهد کرد ولی فعلا از تداوم فعالیت خطوط تولید کارخانه های آن در انگلستان خبر داده است. این در حالی است که خط تولید کارخانه خود در اسلوواکی را تا اطلاع ثانوی متوقف اعلام کرده است.

    این شرکت همچنین هزاران نفر از پرسنل خود را به دورکاری و فعالیت از منزل ملزم کرده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو