فونیکسریمکسبهتام

جزئیات محدودیت تردد در خروجی ۱۱ استان

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از خروج افراد دارای علائم مشکوک و مبتلا به این ویروس از منزل و شهر جلوگیری می‌شود و اعمال محدودیت تردد در ۱۱ استان به همین منظور انجام شده و این کار هیچ مشکل و زحمتی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

جزئیات محدودیت تردد در خروجی ۱۱ استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طی یک ماه اخیر با ورود ویروس کرونا به کشور و بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از 12 هزار نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده و بیش از 600 نفر جان خود را از دست داده اند.

    در این راستا، مقام معظم رهبری با صدور فرمانی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس شدند.
    همچنین جلسه‌ ستاد مقابله با کرونا ظهر روز شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و روحانی پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر تصویب مصوبه کنترل تردد در 11 استان کشور این پیشنهاد را برای کنترل بیماری مفید ارزیابی کرد و گفت: باید دقت کنیم که نقاط کنترل در استانها کاملاً مشخص باشد و تیم‌های کنترل کننده به گونه‌ای عمل کنند که مشکلاتی همچون ترافیک در راه ها ایجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع رسانی شود.

    در این راستا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مصوبه ستاد مقابله با کرونا آمده است که کسی که علائم کرونا دارد از خانه و شهر خود خارج نشود و به جای آنکه در ورودی شهرها و با پیمودن مسافت طولانی از تردد افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کوئید-19 جلوگیری کنیم، در خروجی شهرها این کار را انجام دهیم تا کسانی که علائم آن را دارند از شهرهای خود خارج نشوند و برای درمان به سیستم درمانی معرفی شوند.

    امسال مردم سفر نوروزی نروند

    وی با بیان اینکه در واقع به خاطر اینکه مردم به زحمت نیفتند، ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که در خروجی شهرها این کنترل انجام شود، افزود: این تصمیم مصوبه یک اقدام خردمندانه، خداپسندانه و مردم پسندانه است که اگر کسی علائم این بیماری را دارد از خروجش جلوگیری شود و اگر کسی مشکلی ندارد، محدودیت و مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد اما از همه مردم خواهش می کنیم از سفر غیرضروری خودداری کنند و امسال سفر نوروزی نداشته باشند تا کشور بتواند به این مسئله و مشکل مسلط شود.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همین اقدامات غربالگری و رصد افرادی که دارای علائم این بیماری هستند، هم اکنون در فرودگاه ها، ایستگاههای راه آهن و پایانه‌های مسافری انجام می شود و از سفر افراد مشکوک به این بیماری از طریق  سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود. این کار را از همان روزهای ابتدایی در فرودگاه‌ها و راه‌آهن شروع کردیم و با دستگاههای پیشرفته دمای بدن افراد را سنجیدیم و اگر کسی علائمی داشت، اسم، کد ملی و شماره تماسش را یادداشت کردیم تا در سیستم غربالگری وزارت بهداشت وارد کنیم و به امور فرد مبتلا یا مشکوک رسیدگی شود.

    اسلامی اعلام کرد: در واقع هدف این اقدام و مصوبه ستاد مقابله با کرونا شناسایی همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری است تا بتوان زنجیره انتقال آن در کشور را قطع کرد.

    وی درباره چگونگی اجرای طرح محدودیت تردد در 11 استان گفت: این طرح در ستاد مقابله با کرونا تصویب، ابلاغ و هم اکنون اجرایی شده است. نیروها در خروجی شهرهای این 11 استان مستقر شده اند و بیشتر از این هم تجهیز می‌شوند. همچنین بخش دفاعی وارد می‌شود و نیروهایی به این خروجی ها اضافه می‌کند تا با کنترل بیشتر این طرح اجرایی شود.
    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از همه مردم خواهش می کنم که ضمن رعایت همه الزامات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی تردد غیرضرور نداشته باشند؛ چرا که این کار به سلامت جامعه و فراگیرتر نشدن این ویروس منحوس کمک می کند و می توان از این طریق زنجیره انتقال آن را قطع کرد. همچنین به کشور و مسئولان نیز کمک می‌کند تا این مشکل را کنترل کنند و مردم بتوانند از این مرحله حساس به سلامت گذر کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو