فونیکسریمکسبهتام

سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها را تغییر ندادیم

ضدعفونی اتوبوس‌ها در دو سر خط و قبل از مسافرگیری

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از عدم تغییر سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها خبر داد.

سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها را تغییر ندادیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ترفع عصر امروز در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد با بیان اینکه از اول اسفند ماه اقدامات شرکت اتوبوسرانی در مقابله با شیوع کرونا در تهران آغاز شد و ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و تعمیرگاه‌های اتوبوس به صورت مداوم در دستور کار قرار گرفت، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده اتوبوس‌های پایتخت شباهنگام در پایانه‌ها و توقفگاه‌ها مورد شستشو و ضدعفونی قرار می‌گرفتند اما در دو سر خط نیز قبل از مسافرگیری ضد عفونی می‌شود.

    وی با بیان اینکه 20 هزار پوستر در داخل اتوبوس‌ها نصب شده است تا در خصوص راه‌های کنترل شیوع کرونا به مردم آموزش داده شود، گفت: در مورد ازدحام جمعیت در اتوبوس‌های بی آر تی، گفت: باید اعلام کنم که سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها تغییر نکرده است و مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشن اتوبوسرانی این نکته  را بررسی کنند اما چندی پیش عکسی از داخل یک اتوبوس شلوغ در فضای مجازی منتشر شد، از مردم می‌خواهم اگر دیدند که اتوبوسی شلوغ است در آن سوار نشوند و منتظر اتوبوس بعدی بمانند.

    وی در خصوص ترک محل خدمت توسط اتوبوس‌های بخش خصوصی با کم شدن تعداد مسافران گفت: در پی شیوع کرونا 60 درصد مسافران ناوگان اتوبوس رانی کاهش پیدا کرد و از آنجایی که اتوبوس‌های بخش خصوصی کل هزینه‌شان با شرکت پیمانکاری و راننده است و هیچ یارانه‌ای نیز از شهرداری نمی‌گیرند ممکن است به ندرت شاهد ترک محل خدمت باشیم اما سعی کردیم که همه اتوبوس‌ها را فعال نگهداشته و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رانندگان اتوبوس ماسک و دستکش ندارند، گفت: من شرمنده رانندگان اتوبوس هستم. چرا که با وجود گذشت 24 روز از شیوع کرونا نتوانستیم برای همه آنها ماسک و دستکش تهیه کنیم و این در حالیست که آنها در معرض این ویروس هستند و با اینکه منابع مالی لازم را داریم اما به دلیل کمبود ماسک و دستکش در بازار نتوانستیم برای همکاران‌مان دستکش و ماسک تهیه کنیم و حتی مکاتبات زیادی با هلال احمر و ... داشتیم اما می‌گفتند برای تامین این اقلام حتی برای کادر درمانی نیز مشکلاتی وجود دارد.

    وی افزود: با این حال تمامی پایانه‌ها به دستگاه تب سنج مجهز هستند و دمای بدن تمامی رانندگان اتوبوس قبل از ارائه سرویس سنجیده می‌شود و از آنها درخواست کردیم در صورت داشتن حال نامساعد به صورت خودجوش فعالیت نکنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو