فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۳۲۰۷»

چه کسی تصمیم گیرنده نهایی تخصیص سهمیه بنزین نوروزی است؟

عصر خودرو- با نزدیک شدن به ایام نوروزی بسیاری از مردم در انتظار مشخص شدن سهمیه بنزین سفر هستند.

چه کسی تصمیم گیرنده نهایی تخصیص سهمیه بنزین نوروزی است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان خبر از تخصیص 60 لیتری سهمیه بنزین نوروزی داد.

    ماجرا از آن قرار است که چندی پیش وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد تخصیص 120 لیتر بنزین سفر ویژه ایام نوروز را به هیئت دولت ارائه کرده بود.

    همین موضوع بار‌ها از جانب خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بیژن زنگنه وزیر نفت پیگیری شد که وی در هر بار پیگیری از عدم تصمیم گیری در این امر خبر داده بود.

    بیشتر بخوانید: هنوز در مورد سهمیه بنزین نوروز تصمیمی گرفته نشده است/دلیل نوسانات قیمت نفت، ویروس کروناست

    در آخرین پیگیری ها، صبح امروز شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خبری مبنی بر تصویب واریز 60 لیتر سهمیه بنزین نوروز گفت: تا کنون به ما ابلاغیه مبنی بر سهمیه بنزین نوروزی اعلام نشده است.

    حال این سوال مطرح می شود که چه کسی تصمیم نهایی برای تخصیص و واریز سهمیه بنزین نوروزی به کارت های سوخت را خواهد گرفت؟

    به طور مشخص دو مرجع می‌توانند در این موضوع تصمیم گیرنده باشند،کمیسیون تلفیق  مجلس شورای اسلامی  بعد از مشخص کردن منابع بودجه ای برای این طرح، این موضوع  را در کمیسیون به رای می‌گذارد.

    پس از تایید کمیسیون تلفیق، طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم به رای گذاشته می‌شود. این طرح پس از تصویب به  قوه مجریه برای اجرا ابلاغ می‌شود.

    در نهایت وزارت نفت با ابلاغیه دولت، سهمیه تعیین شده برای نوروز را به معاونت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران سهمیه مشخص شده را به کارت‌های سوخت واریز خواهد کرد.

    البته قوه مجریه نیز می‌تواند با طرح این موضوع (سهمیه بنزین نوروزی) در هیئت وزیران و تصویب آن مراتب اجرا را به وزارت نفت ابلاغ کند.
    طبق اطلاعات بدست آمده از منابع آگاه وزارت نفت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دولت مخالف تخصیص سهمیه نوروزی با نرخ لیتری یک هزار و 500 تومان در ایام عید است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو