فونیکسریمکسبهتام

آمار فعالیت‌های ایران‌خودرو در بهمن‌ماه

تولید تندر ۹۰ با تعداد محدود

عصر خودرو- سامانه کدال میزان تولیدات ایران‌خودرو در ماه بهمن را اخیرا منتشر کرده است.

آمار فعالیت‌های ایران‌خودرو در بهمن‌ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  گسترش‌نیوز ،  ایران‌خودرو در ماه بهمن تعداد 45402 دستگاه خودرو به تولید رسانده است. اگر بخواهیم این آمار را با ماه قبل مقایسه کنیم میزان تولیدات در ماه دی رقم 51923 دستگاه بود. به طور کلی طی ماه بهمن نسبت به دی تعداد خودروهای تولید شده توسط دو خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو کاهشی بوده اما دلیل آن مشخص نیست. لازم به ذکر است که ایران‌خودرو در ماه بهمن مبلغ 24،337،121 میلیون ریال از فروش محصولات خود کسب کرده است.

    در میان تولیدات ایران‌خودرو گروه پژو بیشترین تیراژ را دارد که میزان تولید این گروه در ماه بهمن 33،740 دستگاه بود. بعد از این گروه سمند و دنا بیشتر از سایر خودرو به تولید رسیده‌اند و آمار آنها به ترتیب 4،442 و 4،306 دستگاه اعلام شده است. یکی از نکات جالب این است که از خودروی تندر 90 نیز در ماه بهمن تعداد 149 دستگاه تولید شده و این در حالی است که رنو به خاطر تحریم‌ها ایران را ترک کرد.

    خودروهای هایما و دانگ‌فنگ نیز که جزو محصولات تولیدشده توسط ایران‌خودرو به شمار می‌روند همچنان با تعداد تقریبا پایین به تولید می‌رسند. در ماه بهمن از محصولات هایما و دانگ‌فنگ به ترتیب 530 و 106 دستگاه به تولید رسیده است. در این میان پژو 2008 نیز یکی از خودروهایی است که ایران‌خودرو همچنان مونتاژ آن را انجام می‌دهد و تعداد تولیدات آن خارج از گروه پژو محاسبه می‌شود. در ماه بهمن 129 دستگاه پژو تولید رسیده و این در حالی است که رقم آن برای ماه دی 354 دستگاه بود. تنها خودرویی نیز که تعداد تولیدات آن صفر بوده سوزوکی است.

    به طور کلی ایران‌خودرو از ابتدای سال تا پایان ماه بهمن 357859 دستگاه خودرو به تولید رسانده است. با توجه به وضعیت تولیدات می‌توان آمار فروش را نیز محاسبه کرد و طبق اطلاعات منتشر شده این خودروساز توانسته 198،708،513 میلیون ریال تا پایان بهمن ماه درآمد حاصل از فروش محصولات خود داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط