فونیکسریمکسبهتام

در گفت‌وگوی اختصاصی «خودرو امروز» با مدیر کل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز مطرح شد:

تایرهای بارز با ۳۰ ماه گارانتی عرضه می‌شوند

عصر خودرو- گروه صنعتی بارز از سال ۱۳۶۳ به‌عنوان اولین کارخانه تولید تایر در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون تنها تولیدکننده لاستیک رادیال باری در کشور است و با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز جهان باعث شده تا بارز نه‌تنها در داخل کشور و بلکه در کشورهای همسایه هم به برندی محبوب بدل شود.

تایرهای بارز با ۳۰ ماه گارانتی عرضه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بحث خدمات پس از فروش که یکی از عوامل برتری بارز در بازار است موجب شد تا به سراغ مهندس مازیار روغنی، مدیر کل  بازاریابی و صادرات این گروه صنعتی بارز برویم تا در خصوص ارائه خدمات گارانتی در نمایندگی‌ها و عاملیت‌های این مجموعه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

    به‌عنوان سؤال نخست، تنوع محصولات گروه صنعتی بارز چگونه است؟
    ما تقریباً در تمام گروه محصولات به‌خصوص رادیال سواری و باری فعالیت چشم‌گیر داریم. تنوع محصولات استراتژیک ما در این دودسته حدود 170 مدل است و بر اساس استراتژی شرکت هرسال بین 8 تا 10 محصول جدید به بازار معرفی و عرضه می  کنیم درضمن تمرکز ما امسال و سال آینده روی تایر خودروهای شاسی‌بلند لوکس بنا نهادشده است.

    چند عاملیت اختصاصی برای فروش مستقیم محصولات دارید؟
    ما دو مرکز سرویس سنتر داریم که البته برنامه ریزی  شده که تا 5 سال آینده این مراکز  را به 10 مرکز برسانیم و در حال حاضر دو نماینده انحصاری فعال داریم که یکی در جاده ساوه؛ چهاردانگه و یکی هم در مشهد فعال می باشند .و ایشان در ادامه اظهارداشتند در حال حاضر درخواست برای خرید تایر باقیمت دولتی زیاد شده و این مراکز  در حقیقت رسالتشان ارائه همین خدمات خاص است که بیشتر در توزیع تایر فعالیت می‌کنند.هم چنین در این سرویس سنترها ما خدمات خاص تایرهای سواری و به‌خصوص باری را ارائه می‌دهیم که می توان به  نصب و بالانس رایگان، ارائه خدمات گارانتی و وارانتی و همچنین خرید تایرهای باری که قابلیت روکش شدن داشته باشند به‌صورت تخصصی در این دو مرکز ارایه می دهیم و درواقع محلی برای ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی به‌حساب می‌آیند.

    در خصوص گارانتی صحبت کردید؛ محصولات گروه صنعتی بارز چند ماه گارانتی دارند و چرا برگه‌های گارانتی هنگام خرید به مشتریان داده نمی‌شود؟
    ازنظر محیط زیستی، امکان نصب یک جسم خارجی مثل برگه کاغذی یا هر وسیله دیگری که نشان گارانتی باشد، به بدنه تایر وجود ندارد. رپ تایر را دقیقاً به همین دلیل حذف کردیم و قطعه کاغذی را نمی‌توان روی تایر چسباند، در خارج از کشور هم لفافه تایر حذف‌شده است، چرا که استاندارد تایرهای را از نظر محیط زیستی با مشکل مواجه خواهد کرد. اما تایرهای بارز(سواری و باری) 30 ماه خدمات پس از فروش دارد که از تاریخ تولید که به‌صورت یک عدد چهاررقمی روی دیواره تایر حک  ‌شده است محاسبه می‌شود. مثلاً اگر روی بدنه عدد (4519) حک‌ شده باشد،  یعنی این تایر مذکور در هفته 45ام سال 2019 ساخته‌شده است و از این تاریخ به مدت 30 ماه به آن گارانتی تعلق می‌گیرد. شرایط گارانتی هم شامل استفاده صحیح، ضربه نخوردن و موارد این‌چنینی است که در زمان درخواست برای ارائه خدمات گارانتی توسط کارشناسان ما بررسی می‌شود. برای دیدن شرایط پذیرش گارانتی در تایرهای سواری و باری می‌توانید به بخش خدمات پس از فروش سایت گروه صنعتی بارز مراجعه کنید.

    سهم شما از بازار تایرهای کشور چقدر است؟
    گروه صنعتی بارز در بخش تولید تایرهای سواری سهم 35 درصدی از بازار دارد، در تایرهای رادیال باری حدوداً یک‌چهارم از سهم بازار را در دست داریم و در حوزه تایرهای کشاورزی بیش از نصف نیاز بازار را تأمین می‌کنیم.

    وضعیت صادرات چگونه است؟
    در سال 97 حدود 7.5 میلیون دلار صادرات داشتیم که بعد از تصمیم وزارت صمت و سازمان‌های تصمیم‌گیرنده مبنی بر محدودیت صادرات، این عدد به صفر رسیده است.  ازآنجایی‌که بر اساس نظر نهادهای بالادست، تایر یک کالای استراتژیک به‌حساب می‌آید، فعلاً تأمین نیاز داخل نسبت به صادرات در اولویت بالاتری قرار دارد و به همین دلیل سهم ما از صادرات برای تأمین نیاز داخل هزینه می‌شود. هدف ما در چشم‌انداز 5 ساله این بود که در سال 1400 به عدد 30 میلیون دلار در سال از منبع صادرات برسیم که این استراتژی قاعدتاً به تعویق خواهد افتاد. در سال‌های گذشته و بخصوص سال 97  ما در گروه صنعتی بارز به بیش از 17 کشور صادرات داشتیم و با توجه به افزایش تولیدمان نسبت به سال‌های گذشته، اگر درگاه‌ها باز شود قطعاً سهم بزرگی از این بازار پیدا خواهیم کرد.

    نویسنده: روزبه نوروزیان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو