فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۲۰۱»

نیاز کلان شهرها به یکهزار جایگاه جدید «سی.ان.جی»

عصر خودرو- رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سی ان جی و صنایع وابسته گفت:پنج سال آینده تعداد خودروهای دوگانه سوز افزایش پیدا می‌کند و لازم است تا یکهزار جایگاه سی ان جی جدید در کلان شهرها احداث شود که سهم تهران ۱۲۰ جایگاه است.

نیاز کلان شهرها به یکهزار جایگاه جدید «سی.ان.جی»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «اردشیر دادرس» با بیان اینکه انجمن صنفی سی ان جی پیشنهاد و بسته حمایتی برای افزایش تعداد جایگاه‌های سی ان جی را به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی داده،‌ افزود: تلاش می شود تا به تناسب افزایش خودروها، جایگاه‌های سی ان جی نیز توسعه یابد، تا شاهد ایجاد صف‌های چند کیلومتری نباشیم.

    وی افزود: براساس آمایشی که در کلان شهرهای کشور انجام شده، نیاز به 800 تا یکهزار جایگاه جدید در پنج سال آینده وجود دارد که در برنامه نصب، احداث و بهره‌برداری قرارگیرد.

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سی ان جی و صنایع وابسته پیرامون مشکل کمبود جایگاه‌های سی ان جی در تهران و به ویژه مناطق شمالی این شهر به دلیل گرانی زمین توضیح داد: ضرورت دارد تا شهرداری و سازمان ملی زمین و مسکن در این زمینه کمک و قطعات زیادی زمین را جانمایی کنند و این موضوع باید در طرح جامع تهران خدمات ضروری در نظر گرفته شود.

    وی نیاز تهران به جایگاه‌های جدید تا پنج سال آینده را 100 تا 120 جایگاه عنوان کرد و افزود: میانگین در هر منطقه شهری،‌ به پنج جایگاه جدید نیاز است و ‌با ساخت و راه‌اندازی یکهزار جایگاه جدید در کلان شهرهای کشور، ‌ظرفیت جایگاه‌های س ان جی، 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده و از 40 میلیون متر مکعب به 50 میلیون متر مکعب می‌رسد.

     بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، ‌قرار است یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی عمومی شامل وانت بارها،‌ ون‌ها و تاکسی‌ها با وام بلاعوض دوگانه سوز شوند، همچنین مذاکراتی برای اعطای وام به خودروهای شخصی برای گازسوز سازی در جریان است.

    با توجه به این اقدامات به نظر می‌رسد،‌ مصرف سی ان جی ، رشدی 10 میلیون متر مکعبی را در سال‌های آینده به ثبت خواهد رساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو