فونیکسریمکسبهتام

فروش هیوندای کم شد؛ خودروهای برقی کمتر!

عصر خودرو- فروش خودروهای برقی هیوندای در نخستین ماه از سال جاری میلادی ۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

فروش هیوندای کم شد؛ خودروهای برقی کمتر!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    هیوندای موتورز که بدون شک یکی از بزرگترین و موفق ترین خودروسازان در جهان به شمار می رود، به تازگی با انتشار آمار و گزارش های جدیدی اعلام کرده است که میزان فروش و عرضه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست این شرکت در نخستین ماه از سال جاری میلادی، ژانویه 2020، 7.5 درصد کاهش یافته است.   

    طبق این آمارها، این شرکت کره‌ای سه هزار و 356 دستگاه خودروی برقی هیوندای کونا در بازارهای جهانی فروخته است در حالی که در بازار کره جنوبی، تنها 35 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. 

    بر اساس وب سایت insideevs، کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو بر این باورند که هیوندای موتورز سال جاری میلادی را نتوانست با موفقیت آغاز کند و نخستین ماه از سال را با کاهش قابل توجهی در میزان فروش جهانی پشت سر گذاشت.

    به عبارتی دیگر، میزان فروش خودروهای این خودروساز کره ای 13.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و در 123 هزار و 901 دستگاه به ثبت رسیده است. همچنین فروش خودروهای برقی آن نیز با 7.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به پنج هزار و 236 دستگاه رسیده است.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

    کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو