فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت از امکان پیش‌فروش ۴ خودروی جدید خبر داد

عصر خودرو-وزیر صمت با بیان اینکه امروز در حیاط هیات دولت ۴ خودرو با ۹۰ درصد داخلی‌سازی توسط رئیس‌جمهوری رونمایی شد، گفت: خودروسازان می‌توانند پیش فروش‌های این خودروها را آغاز کنند.

وزیر صمت از امکان پیش‌فروش ۴ خودروی جدید خبر داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌های صنعت خودرو اقداماتی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها خروج خودروهای قدیمی و پرمصرف است ضمن اینکه بنا داریم خودروهای جدید را هم به بازار داشته باشیم.

    وی افزود: ذیل برنامه مذکور 4 خودروی سواری را برای ارائه به بازار در نظر گرفته‌ایم که 3 خودرو سواری بوده و یک سواری هم نیم‌شاسی.

    وزیر صمت اظهارکرد: امروز رونمایی از این خودروها توسط رئیس‌جمهور و معاون اول صورت خواهد گرفت و آنها از این خودروها بازدید کردند.

    رحمانی گفت: یکی از این خودروها دنا با گیربکس اتوماتیک بود که خط تولید آن در دهه فجر افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری رسید اما 3 خودروی دیگر که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد، در سال آینده تولید خواهد شد، هرچند که همه کارهای آن انجام شده و سرمایه‌گذاری خوبی برای آنها انجام شده و طراحی‌ها شامل قالب‌سازی و سفارش قطعات صورت گرفته است. ضمن اینکه خودروسازان هم امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

    وی اضافه کرد: 4 خودرویی که امروز توسط آقای روحانی و آقای جهانگیری به طور رسمی رونمایی شد، بالای 90 درصد تولید داخل است که برای ابتدای کار درصد بسیار خوبی است و فقط برخی قطعات جزئی که فعلا امکان تولید آن را نداریم، تلاش می‌کنیم در ماه‌ها و سال آینده آن را هم بسازیم.

    وزیر صمت اظهارکرد: 4 خودرویی که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد مطابق با استانداردهای روز دنیاست و مصرف آنها به نسبت خودروهای قبلی پایین‌تر بوده و ایجاد آلودگی‌ آنها هم کمتر است ولی سعی می‌کنیم با اقدامات اساسی مانند پلتفرم مشترک، قیمت تمام‌شده آنها را هم به نسبت خودروهای قبلی کمتر کنیم.

    رحمانی افزود: همه این خودروها یورو5 بوده که از نظر مباحث زیست محیطی بسیار مهم است.

    وی گفت: در برنامه صنعت خودرو به غیر از این چند خودرویی که امروز رونمایی شد، خودروهای دیگری هم برای سال 1399 و 1400 در نظر داریم که خودروسازان در حال کار بر روی آنها هستند و امیدواریم که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو