فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

افزایش تقاضای شب عید موجب گرانی چارچرخ ها شد

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کاهش تولید خودروسازان و افزایش تقاضا به واسطه خرید برای شب عید موجب گرانی خودرو طی هفته‌های اخیر شده است.

افزایش تقاضای شب عید موجب گرانی چارچرخ ها شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ب نقل از خانه ملت ، فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی خودور در بازار طی روزهای اخیر، گفت: از آنجایی که  در حال حاضر تقاضا و عرضه خودرو با یکدیگر برابر نیست، قیمت‌ها غیرمنطقی شده و روند صعودی به خود گرفته است.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: عرضه خودرو به بازار به دلیل ممنوعیت واردات و کاهش تولید خودروسازان کم شده است از سوی دیگر مردم برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید خودرو هستند در نتیجه تقاضا افزایش یافته، این دو عامل موجب گرانی خودرو طی هفته‌های اخیر شده است.

    نوسانات نرخ ارز بر قیمت خودرو تأثیر مستقیم دارد

    وی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز بر قیمت کالاها به ویژه خودرو تأثیر مستقیم دارد و از آنجایی که در روزهای اخیر نرخ دلار افزایش محدودی را تجربه کرده اجناس نیزگران شدند.

    سود ناشی از تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه به جیب سوداگران می‌رود

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سود ناشی از تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه به جیب سوداگران می‌رود، اضافه کرد: در اقتصاد قیمت کالاها باید توسط بازار تعیین شود که ممکن است قیمت تمام شده تولید خودرو کمتر از قیمت چهارچرخ‌ها در بازار باشد.

    احمدی ادامه داد: خودروسازان مسئول انحصاری شدن بازار خودرو نیستند بلکه این وضعیت ناشی از تصمیم دولت است.

    وی کمبود نقدینگی، انباشت نیروی انسانی و قیمت بالای تمام شده تولید را از جمله مشکلات خودروسازان برشمرد و تصریح کرد: شرایط فعلی نه تنها برای مصرف کننده مطلوب نیست بلکه تولید کننده نیز از آن سودی نمی برد.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: می‌توان با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات از جمله تولید خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب را در دستور کار قرار داده و آن را عملیاتی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو