فونیکسریمکسبهتام

تشریح راهبرد ملی ایران خودرو در توسعه فن آوری موتورهای درون‌سوز:

مقیمی: قوانین در جهت تحقق اهداف زیست محیطی تغییر کند

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو تغییر و به روزرآوری قوانین و استانداردها را لازمه تحقق اهداف زیست محیطی این شرکت دانست و اظهار کرد: استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی متناسب با شرایط و زیرساخت‌های کشور باید به روزرسانی شود. عدم حمایت سبب سست شدن قدم‌ها خواهد شد.

مقیمی: قوانین در جهت تحقق اهداف زیست محیطی تغییر کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس_ فرشاد مقیمی امروز در یازدهمین همایش ملی موتورهای درون‌سوز، از برقی‌سازی محصولات، کوچک‌سازی قوای محرکه و استفاده از سوخت‌های کم کربن به عنوان اقدامات اجرایی ایران‌خودرو در راستای تحقق اهداف ملی مصرف سوخت نام برد.
    وی گفت:‌ توسعه فن‌آوری ایست‌رو، خودروهای دورگه و برقی، موتور ملی پایه گازسوز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با این موتور، افزایش پیمایش و مخزن کف و همچنین آغاز توسعه موتور سه استوانه رویکردهای ایران خودرو برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش است.
    مقیمی بهبود عملکرد خودرو، توسعه موتورهای کم مصرف، توسعه موتورهای گازسوز و برقی سازی را چهار مسیر اصلی برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت در نقشه راه ایران خودرو اعلام کرد و گفت: راهبرد میان مدت ایران خودرو در استفاده از سوخت گاز طبیعی و برقی‌سازی بخش‌های مختلف خودرو در کنار طراحی و تولید خودروی برقی خواهد بود.
    وی شناخت وضعیت را عامل مهمی برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: از عوامل اصلی نقش آفرین در ایجاد گاز CO2 23 درصد مربوط به سیستم حمل و نقل است که 17 درصد از آن مربوط به خودرو است.
    مقیمی ادامه داد: از این میزان، 8/5 درصد در حوزه فعالیت و ماموریت ایران‌خودرو تعریف می‌شود که مربوط به خودروهای فعلی بوده و صرفا 0/5 درصد متعلق به خودروهای جدیدی است که وارد بازار می‌شود.
    وی تصریح کرد: با توجه به افزایش عمر خودروها باید توجه ویژه‌ای به نوسازی آن صورت گیرد. ایران‌خودرو که نقش کلیدی در این بخش دارد، آمادگی خود را برای نوسازی خودروهای فرسوده که عامل اصلی آلایندگی است اعلام می‌کند.
    مقیمی خواستار تدوین بسته حمایتی موثر برای جایگزینی خودروهای فرسوده توسط مسئولان شد و گفت: برای غلبه بر چالش‌های برقی‌سازی، افزایش سهم سوخت‌های کم‌کربن و کوچک‌سازی باید زمینه توسعه فن آوری‌های مورد نیاز فراهم شود. حمایت مناسب دولت از توسعه فن‌آوری‌ها در راستای بهره‌برداری از تولید انرژی سبز و گسترش آن از جمله ضروریات است.
    وی خواستار حفظ اختلاف  قیمت سوخت بنزین و گاز جهت افزایش جذابیت خودروهای گازسوز، حمایت دولت از مصرف کننده به دلیل افزایش قیمت ناشی از توسعه فناوری‌های جدید در خودروها، برنامه ریزی جهت اجرای اثربخش طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده و همچنین ایجاد زیرساخت توسعه خودروهای برقی و تعهد به قوانین مصوب بالادستی شد.
    مدیرعامل ایران خودرو جایگزینی موتورهای کم مصرف با موتورهای پرمصرف و اختصاص سهم بیشتر به موتورهای پایه گازسوز را از جمله برنامه های کوتاه مدت ایران خودرو برشمرد و گفت: حذف کامل موتورهای پرمصرف و ارتقای موتورهای کم مصرف، افزایش سهم خودروی گازسوز در سبد محصولات و توسعه محدود فن‌آوری‌های برقی‌سازی موتور و دورگه اهداف میان مدت ایران خودرو است.
    وی افزود: توسعه خانواده موتور کوچک‌سازی شده و توسعه فن‌آوری‌های خودروهای برقی برنامه‌های بلندمدت ایران خودرو در نقشه راه توسعه موتور ایران خودرو قرار دارد.
    مقیمی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان و سایر صنایع در مسیر توسعه فن آوری های قوای محرکه گفت: ایران خودرو در حوزه های مطالعاتی، طراحی و توسعه و ساخت همکاری هایی را با این سه حوزه آغاز کرده است.
    وی در این همایش ضمن ارایه گزارشی از روند توسعه جهانی قوای محرکه و میزان مصرف سوخت خودروها، تعهدات ایران در معاهدات بین المللی محیط زیستی ‌و چالش های موجود در مسیر استفاده از سوخت های کم کربن، برقی‌سازی و کوچک سازی خودروها را تشریح کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو