فونیکسریمکسبهتام

چرا پلیس راهور برای وصول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان جریمه اقدام نکرده است؟

عصر خودرو- رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله‌نقلیه وجود دارد که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند اما هنوز شکایتی برای آنها ثبت نشده است.

چرا پلیس راهور برای وصول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان جریمه اقدام نکرده است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  سرهنگ احمد کرمی اسد درباره شکایاتی که به دلیل عدم پرداخت جرایم رانندگی در پلاک وسایل‌نقلیه ثبت می‌شود، گفت: برخی اوقات مالک وسیله‌نقلیه در مراجعه به مراکز پلیس راهور یا پلیس+10 متوجه می‌شوند که شکایت در پلاک وسیله‌ نقلیه آنها به ثبت رسیده که قطع به یقین آن شکایت، شکایت تخلفاتی است. (شکایتی که به دلیل عدم پرداخت به موقع جرایم معوقه در سامانه و روی پلاک وسیله‌نقلیه آنها ثبت شده است.

    رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: البته این منوط به ارائه صورت وضعیت به مالک وسیله‌نقلیه و اعلام شکایت توسط مسئول مربوطه است؛ در مورد دیگری اگر در مراکز مذکور به مالک اعلام شود که پلاک وسیله‌نقلیه‌شان دارای شکایت است اما امکان چاپ صورت وضعیت وجود ندارد، به این دلیل است که غیر از شکایت جرایم معوقه، شکایت قضایی دیگری دارد که دفاتر پلیس+10 بر اثر دستورالعلهای ارائه شده حق دسترسی به این جرایم را ندارند.

    وی تصریح کرد: مالکان اینگونه وسایل‌نقلیه با مراجعه به مراکز پلیس راهور می‌توانند از نوع شکایت ثبت شده مطلع شوند اما این نوید را می‌توان داد آنگونه شکایاتی به صورت سیستمی در وسایل‌نقلیه ثبت شده که به مالک آن وسیله‌نقلیه اعلام و ابلاغ شده که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارد و فرصت یک ماهه نیز به آنها داده شده است.

    این مقام پلیس راهور یادآور شد: نزدیک به یک میلیون و 500 هزار وسیله‌نقلیه وجود دارد که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند اما هنوز شکایتی برای آنها ثبت نشده چون در تعدادی از آنها هنوز ابلاغی به مالک صورت نگرفته است.

    کرمی اسد خاطرنشان کرد: هیچگونه خدماتی در مراکز پلیس راهور به آن دسته از مالکان وسایل‌نقلیه که پلاک آنها دارای شکایت قضائی است داده نمی‌شود و مالک ابتدا باید درباره رفع شکایت قضائی اقدام کند سپس می‌تواند در مراحل بعدی با مراجعه به واحدهای رسیدگی برای کاهش خلافی خود اقدام کند اما صرفاً داشتن شکایت به دلیل بالا بودن میزان خلافی مانع ارائه خدمات نیست هر چند که در هنگام ترخیص وسیله‌نقلیه باید جرایم کاملاً پرداخت شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو