فونیکسریمکسبهتام

۲ درصد نازل‌های بنزین در آزمون استاندارد رد شدند

عصر خودرو- رییس سازمان استاندارد گفت: از ابتدای امسال تا ۲۶ بهمن ماه ۸۰ هزار و ۸۱۳ نازل بنزین مورد ارزیابی قرار گرفته که هزار و ۹۱۷ نازل مردود شده اند که حدود ۲ درصد کل نازل‌ها را شامل می شود.

۲ درصد نازل‌های بنزین در آزمون استاندارد رد شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، نیره پیروزبخت در یک نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا 26 بهمن ماه 80 هزار و 813 نازل بنزین مورد ارزیابی قرار گرفته که هزار و 917 نازل مردود شده‌اند و فعالیتشان متوقف شده است.

    وی افزود: اگر این نازل های مردود اصلاح شوند به چرخه مصرف بازخواهند گشت و البته ما هم به بازرسی خود ادامه خواهیم داد.
    پیروزبخت همچنین با اشاره به آزمون بنزین در فصول گرم و سرد سال توسط سازمان استاندارد، گفت: در آزمون بنزین در فصل گرم سال عدد اکتان بنزین سوپر 95.43 ، بنزین یورو 4 معادل 92 و بنزین معمولی 88 بوده است که حداکثر مجاز و استاندارد این رقم 91 تعیین شده است.

    وی ادامه داد: در مورد هیدروکربن آروماتیک نیز برای بنزین سوپر 16.5 ، بنزین یورو 4 معادل 14.7 و بنزین معمولی 18.5 در آزمون‌ها به ثبت رسیده که حداکثر مجاز این موضوع نیز عدد 35 است.

    وی تصریح کرد: عدد الفین ها نیز در بنزین سوپر 3.5، بنزین یورو 4 معادل 3.11 و بنزین معمولی 4.36 بوده و حداکثر مجاز این رقم 18 است.

    به گفته رئیس سازمان استاندارد، میزان بنزن نیز برای بنزین سوپر و معمولی 0.5 و در بنزین معمولی معادل 1.1 به ثبت رسیده که حد مجاز این موضوع عدد یک است.

    وی با بیان اینکه عدد گوگرد نیز در بنزین سوپر 15، بنزین یورو 4 معادل 14.8 و بنزین معمولی 30 بوده است، گفت: حد مجاز این موضوع نیز 50 است.

    وی در مورد آزمون بنزین در فصل سرد سال نیز اظهار داشت: در بنزین یورو4 عدد اکتان 91.5 ، آروماتیک ها 11.5 ، الفین 4، بنزن 0.48 و گوگرد 32.8 بوده است که البته نتیجه این آزمون در مورد بنزین معمولی هنوز نهایی نشده است.

    پیروزبخت همچنین با اشاره به وجود 2 هزار و 479 جایگاه سی ان جی در سراسر کشور، گفت: اغلب این جایگاه‌ها مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. در عین حال بیش از 100 هزار مخزن ذخیره در جایگاه‌های سی ان جی در کشور وجود دارد که 24 هزار مخزن ذخیره مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و در مجموع وضعیت پرخطری در مورد جایگاه‌ها وجود ندارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو