فونیکسریمکسبهتام

رانندگان سرعت مطمئنه را در معابر شهری گیلان رعایت کنند

عصر خودرو- سرپرست پلیس راهور گیلان تاکید کرد: رانندگان با توجه به یخ زدگی معابر و خیابان ها در اولین ساعت های صبح ، با احتیاط بیش از پیش رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رانندگان سرعت مطمئنه را در معابر شهری گیلان رعایت کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ امیر طالبی روز شنبه  با اشاره به بارش برف اخیر و ذوب و جاری شدن آن در معابر و خیابان ها   افزود: آب ناشی از ذوب برف ها که طی روز با گرمتر شدن هوا اتفاق می افتد، طی شب و به ویژه صبح ها یخ می زند که  موجب لغزنده بودن معابر و سرخوردگی  خودروها می شود؛  از این رو ، رانندگان بایستی در این روزها بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی ، سرعت مطمئنه  و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

    وی میزان تصادفات خسارتی را در روزهایی که یخ زدگی معابر و خیابان های شهری در استان داریم ؛ سه برابر روزهای عادی عنوان و تصریح کرد: شب گذشته براثر واژگونی ناشی از برخورد یک خودروی سواری پژو با درخت در چابکسر متاسفانه یک نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست داد.

    وی علت این تصادف را ناتوانی در کنترل خودرو ذکر و بیان کرد: به طور معمول به علت رعایت نکردن  سرعت مطمئنه  در مسیرهای لغزنده این تصادفات رخ می دهد که متاسفانه گاهی کشته شدن  افراد را بدنبال دارد.

    سرهنگ طالبی در ادامه از بازگشایی تمامی معابر اصلی شهری و 80 درصد معابر فرعی مسدود شده بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: اکنون پاکسازی حاشیه های معابر شهری حائز اهمیت است.

    وی  تصریح کرد: در حال حاضر که برف ها در  حاشیه خیابان و معابر  انباشته  شده، و جای پارک خودروها را گرفته ،  پارک خودروها  را در شهرهای استان با مشکل مضاعف روبرو کرده و موجب شده است که خودروها پارک  دوبل داشته باشند.

    سرپرست راهور گیلان  از شهروندان خواست تا در چنین شرایطی کمتر از وسایل نقلیه استفاده کنند و در صورت ضرورت استفاده از وسائط  نقلیه شخصی احتیاط لازم را داشته باشند.

    ارتفاع بارش برف در گیلان که از یکشنبه شب گذشته در گیلان آغاز و تا سه شنبه شب ادامه داشت ، در مناطق جلگه ای  به افزون بر یک متر و  نیم و در ارتفاعات به بیش از دو متر رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو