فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل ابنیه فنی راه های سازمان راهداری:

کلیه راه‌های شریانی گیلان باز است

۹۰درصد راه‌های روستایی استان تا پایان امروز بازگشایی می‌شوند

عصر خودرو- مدیرکل ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام اینکه کلیه راه های شریانی استان گیلان باز است، از بازگشایی ۹۰ درصد راه های روستایی ۵۵۸ روستا تا پایان وقت امروز ۲۵ بهمن خبر داد.

کلیه راه‌های شریانی گیلان باز است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، شعبانعلی خاوری مدیرکل ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ با بیان اینکه  بارش برف سنگین در ارتفاعات و مناطق جلگه‌ای استان گیلان متوسط 140 سانتیمتر در 70 درصد سطح استان به مدت 48 ساعت بارید که از سال 83 تاکنون این حجم بارش بی‌سابقه بوده است، گفت: هم از نظر حجم برف و هم از نظر سطح فراگیری با بارش بی سابقه ای مواجه بودیم که حتی نسبت به بارندگی‌های سال 96 که در بازه زمانی 96 ساعت بارید، بارندگی بی‌سابقه و پرحجمی به شمار می‌رود.

    او بر آمادگی سازمان راهداری و همکاران استانی چه قبل از آغاز بارش‌ها و چه بعد از آن تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه با آمادگی‌های پیشین و تلاش‌های بعدی، با همکاری ستاد بحران، بارش سنگین برف در استان گیلان بدون تلفات جانی گزارش شده و بازگشایی راه‌های اصلی انجام و بازگشایی راه‌های روستایی درحال انجام است. 

    خاوری خاطرنشان کرد: با تلاش های شبانه روزی سازمان راهداری و همچنین همکاران استانی از دو روز گذشته کلیه راه های شریانی استان گیلان بازگشایی شده است. همچنین، همکاران سازمان راهداری در استان ها بعد از بازگشایی راه های شریانی اقدام به بازگشایی راه های روستایی کردند.

    وی یادآور شد: بعد از بارش سنگین 558 روستا در نقاط مختلف استان بسته شد که هم اکنون بازگشایی راه های روستایی در حال انجام است.
    مدیرکل ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: تا پایان امروز بنا بر قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، 90 درصد راه های روستایی بازگشایی می‌شوند و باقیمانده راه‌های روستایی نیز چنانچه امروز 25 بهمن بازگشایی نشوند برای فردا حتما بازگشایی خواهند شد.

    خاوری گفت: هم اکنون 320 دستگاه ناوگان راهداری استان به همراه 70 دستگاه ماشین‌آلات 11 استان معین در استان گیلان در حال بازگشایی راه ها هستند و اکیپ های امدادرسان نیز از استان‌های معین به استان اعزام شده اند.

    وی تصریح کرد: در بازگشایی راه های استان گیلان از توان بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

    خاوری اعلام کرد: در بازگشایی راه ها به مراکز صنعتی و کشاورزی نیز توجه ویژه ای شده است. بدین‌معنا، تمامی مسیرهای مرغداری‌ها و دامداری‌هایی که دچار انسداد راه بودند و یا محورهای آنها مسدود شده بود با اعلام جهادکشاورزی استان که بالغ بر 22 محور بود نیز روز گذشته بازگشایی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو