فونیکسریمکسبهتام

پرفروش‌ترین خودروهای برقی آمریکا در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

عصر خودرو- آمارهای فروش نشان می‌دهد که تسلا مدل ۳ موفق شده است طی دو سال متوالی گذشته، همچنان جایگاه نخست پرفروش‌ترین خودروی برقی در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی آمریکا در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند، از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

    بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

    بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در وب سایت cleantechnica آمده است، دو نمودار زیر به ترتیب پرفروش‌ترین خودروهای برقی فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا را در دو سال متوالی 2018 و 2019 مقایسه می کند:

    طبق اطلاعات مندرج در نمودارهای بالا، می توان دریافت که تسلا مدل 3 همچنان توانسته با جلب نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان در جایگاه نخست این رده بندی جای بگیرد و بعد از آن مدل ایکس، در هر دو سال متوالی در رتبه دوم قرار بگیرد. نکته جالب توجه آن است که تسلا مدل اس در سال 2018 در رتبه سوم قرار داشته ولی در سال 2019 به رتبه پنجم این رده بندی تنزل پیدا کرده و جای خود را به شورولت بولت داده است.

    نیسان لیف نیز که یکی دیگر از خودروهای محبوب و پرطرفدار برقی در جهان به شمار می رود، در سال 2019 با یک پله تنزل نسبت به سال قبل از آن، از رتبه پنجم جدول به ششم رسیده است. 

    این در حالیست که آئودی ای ترون توانسته در سال 2019 عملکرد بسیار بهتری نسبت به 2018 برای خود رقم بزند و از صفر درصد میزان فروش خود را به 5369 دستگاه در بازار آمریکا برساند و از یکی از رقبای اصلی خود ، فوکس واگن ای گلف، جلو بزند.

    تسلا موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و امثال آنها محسوب می‌شود؛ چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشد.

    بر اساس آمارهای منتشر شده، خودروهای برقی تسلا 78 درصد از فروش خودروهای الکتریکی را در بازار ایالات متحده آمریکا تشکیل داده است که سهم بسیار بالا و قابل توجهی است.

    تسلا مدل 3 در سال 2018 میلادی توانسته 139 هزار و 730 دستگاه روانه بازار آمریکا کند، این در حالیست که در سال بعد از آن موفق شده این رقم را به 154 هزار و 836 دستگاه برساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو