فونیکسریمکسبهتام

چرا مدیرعامل تسلا خواستار حذف اکانت های فیس بوک است؟

عصر خودرو- فیس بوک همواره در معرض انتقادات متعدد بوده است. این شبکه اجتماعی از زمان افای اطلاعات گسترده در همکاری با بنیاد کمبریج انالیتیکا و سپس در جریان فعالیت ترول های مشکوک روسی حین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در کانون توجه منتقدان قرار داشته است. اما به نظر می رسد این بار موضوع جدی تر از همیشه است چرا که پای ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز به جریان باز شده است.

چرا مدیرعامل تسلا خواستار حذف اکانت های فیس بوک است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از انتخاب، در شرایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، کاندید شدن مدیرعامل فیس بوک؛ مارک زاکربرگ برای تصدی مقام ریاست جمهوری را چندان عجیب نمی بیند، بسیاری از افراد دیگر معتقدند فعالیت های مجازی فیس بوک کنترل نشده و فاقد مرزهای قانونی هستند.

    یکی از برجسته ترین منتقدان زاکربرگ و فیس بوک را  می توان کمدین، نویسنده و بازیگر؛ ساشا بارون کوهن دانست. در واقع ، سخنرانی قدرتمند او در ماه نوامبر درباره فیس بوک به عنوان "بزرگترین دستگاه تبلیغاتی تاریخ"  صحبت کرد و سخنرانی او به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

    چهارشنبه گذشته ، وی با عصبانیت توئیت کرد:"ما اجازه نمی دهیم که 1 نفر برای 2.5 میلیارد نفر  درباره وضعیت آب تصمیم گیری کند. ما اجازه نمی دهیم که یک نفر کنترل برق را برای 2.5 میلیارد نفر کنترل کند.  اما چرا ما به 1 نفر اجازه می دهیم اطلاعات دیده شده توسط 2.5 میلیارد نفر را کنترل کند؟ فیس بوک باید توسط دولت ها تنظیم شود ، نه توسط یک امپراتوری تک نفره."

    اما ماجرا وقتی جدی تر شد که ایلان ماسک بنیانگذار تسلا نیز در حمایت از ساشا کوهن، هشتگ پاک کردن فیس بوک را منتشر کرد. ممکن است با خواندن این پیام ایلان ماسک بگویید او همیشه عقاید خود را به راحتی بیان می کند و این که در فضای مجازی به فیس بوک حمله کند چندان حدی و مهم نیست. اما این نخستین بار نیست که ماسک به فیس بوک حمله می کند و به عبارتی مننتقد فیس بوک است. او از سال 2018 صفحات اصلی شرکت های خود در فیس بوک را حذف کرده است.

    ماسک و زاکربرگ در گذشته نیز بر سر آینده هوش مصنوعی با یکدیگر درگیر شده اند. البته برخلاف اکنون که ماسک در نقش فردی محافظه کار ظاهر شده است، آن روزها از توسعه بی پروای هوش مصنوعی دفاع می کرد. برخی تصور می کنند ماسک که خود به عنوان فردی بی پروا شناخته می شود، از این فرصت و هشتگ مذکور برای تسویه حساب با زاکربرگ استفاده می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو