فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس گروه صنعتی ایران خودرو:

ایران خودرو برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد

ردپای رانت و دلالان در بازار

عصر خودرو- حسن وفادار ینگجه گفت: ایران خودرو برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد و افزایش موجود در بازار را دلال ها ایجاد کرده‌اند.

ایران خودرو برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسن وفادار ینگجه، نایب رئیس گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه افتتاح خط تولید فریم داشبورد دنا مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ساوجبلاغ گفت: در شش ماه اخیر با توجه به منویات رهبری مبنی بر اتکا به تولید داخل، این مجموعه با خودکفایی در تولید قطعات خودرو توانسته در روز بیش از 2 هزار دستگاه خودرو تولید کند و علاوه بر سخت‌افزار، نرم‌افزار خودرو را نیز در داخل تولید کنند.

    نایب رئیس گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شرکت ایران خودرو ،لوکوموتیو صنعت خودروسازی است که با بومی سازی قطعات خودرو در کشور 140 هزار نیروی تعدیل شده‌ مجموعه عظیم ایران خودرو به کار بازگشتند.

    وفادار افزود: از برکات انقلاب این است که نه تنها این مجموعه از حرکت نایستاده بلکه به عنوان سنگربان از سنگر صنعت حفاظت نیز کرده و با هدف تولید روزانه 2500 خودرو تلاش می‌کند علاوه بر افزایش تیراژ ،افزایش سطح کیفی نیز داشته باشد.

    او گفت: در حال حاضر این شرکت توانسته در تولید 5 خودروی دنا پلاس، پژو پارس اتومات، پژو پارس معمولی، 207 صندوقدار و سمند سورن به افزایش سطح کیفی دست یابد.

    وفادار با بیان اینکه این مجموعه ، ریالی افزایش قیمت در خودرو نداشته و در تلاش است قیمت تمام شده را کاهش دهد، افزود: این شرکت به دنبال تولید خودرویی با قیمت مناسب است تا زمینه خرید و امنیت را برای مردم فراهم آورد و افزایش های موجود در بازار نتیجه رانت هایی هستند که دلال ها در بازار ایجاد کرده‌اند.

    نایب رئیس گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران خودرو دو اولویت را در مبنای کار خود قرار داده، گفت: پرداختی به موقع مطالبات به قطعه‌سازان و همچنین به کارکنان در سطح گروه، از جمله اولویت‌های مجموعه است.

    حمیدرضا شاهین‌فر، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌ابزار ایران خودرو نیز در ادامه با بیان اینکه تولید فریم به عنوان یک تولید استراتژیک در شرکت ماشین‌ابزار ایران‌ خودرو مطرح است ، گفت:  این شرکت توانسته از سه سال گذشته با تولید فریم 405، برنامه تولید خود در این حوزه را ارتقا دهد و با ایجاد توانمندی ویژه در این حوزه، خط فریم داشبورد سورن را نیز به انجام برساند و اکنون نیز با رونمایی از  خط فریم داشبورد خانواده دنا این شرکت به زنجیره رسمی سازندگان فریم (IPBEAM) پیوسته است. 

    او افزود: این مجموعه در نظر دارد که فریم داشبورد پلتفرم K132 که مشابه به قطعه مرتبط در خودرو پژو 301 است را نیز تولید کند.

    مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌ابزار ایران خودرو گفت: تولید فریم داشبورد به عنوان یک قطعه استراتژیک در صنایع قطعه‌سازی بوده و دارای تولیدکنندگان بسیار محدودی است که توانسته اند، جریان تولید آن را از تک منبعی خارج کند و  با 10 هزار میلیارد سرمایه گذاری برای 18 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده که در آینده این تعداد به 25 نفر نیز خواهد رسید.

    شرکت صنایع ماشین ابزار ایران خودرو با بهره گیری از نرم افزار‌های جامع مدیریت پروژه قادر به ارائه خدمات طراحی، ساخت و نصب خطوط تولید خودرو شامل جیگ‌ها و فیکسچرها، کانوایرها، دراپ لیفت ها، شاتل ترانسفر‌ها و 3D SUPPORTS،  مجموعه سازی و مونتاژ قطعات بدنه خودرو،  طراحی و ساخت انواع سازه‌های فلزی،  طراحی و ساخت پالت‌های حمل قطعات خودرو،  طراحی و تولید ماشین‌های سفارشی،  ساخت سنگ تخت با میز مغناطیسی (SPD40)،  خدمات CMM و ماشینکاری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو