فونیکسریمکسبهتام

معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:

تمام خودروهای عمومی تا دو سال آینده گازسوز می‌شوند

عصر خودرو- معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا دو سال آینده، تمام خودروهای عمومی گازسوز می‌شوند.

تمام خودروهای عمومی تا دو سال آینده گازسوز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  حمید قاسمی ده چشمه ظهر امروز (دوشنبه-٢١ بهمن ماه) در مراسم رونمایی از چهل و یک خودرو طرح ملی تبدیل دوگانه سوز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، با اشاره به اخذ مصوبه شورای اقتصاد در زمینه گازسوز کردن خودروها، اظهار کرد: بعد از این مصوبه فعالیت وزارت نفت دوچندان شد.

    وی با بیان اینکه ذخیره منابع گازی کشور ٣٨ تریلیون مترمکعب است، افزود اگر ٣۰ درصد این منبع را استخراج کنیم و روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز مصرف کنیم، کشور بدون وقفه تا ١۰٨ سال گاز طبیعی دارد.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست تولید گاز جهان را دارد، گفت: بعد از دستیابی به مخازن گاز اکنون در مرحله مصرف هستیم.

    وی اظهار کرد: مصرف یک میلیارد مترمکعب گاز معادل ٨۰ میلیون لیتر بتزین در روز است که معادل ١٢ برابر مصرف بنزین کشور است.

    قاسمی ده چشمه تاکید کرد: مصرف سوخت پاک گاز موجب حذف آلودگی شهرهای بزرگ می شود.

    وی با تاکید بر اینکه تمرکز وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش بر دوگانه سوز کردن خودروها است، خبر داد: اکنون فضایی فراهم شده که تا دو سال اینده ١۰۰ درصد خودروهای حمل و نقل شهری بار و مسافر گازسوز می شوند و هیچ خودرویی وجود نخواهد داشت که از سوخت سی ان جی استفاده نکند مگر اینکه خود نخواهد.

    معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: استفاده از گاز سی ان جی موجب کاهش هزینه های حمل و نقل خانوار می شود، از سوی دیگر خودروهایی که تبدیل می شوند استانداردهای یورو ٤ را پاس می کنند .

    قاسمی ده چشمه با اشاره به ابعاد ملی این طرح، اظهار کرد: هدفگذاری این طرح تبدیل یک میلیون و ٤٦٤ خودرو است، همچنین پول حاصل از صادرات نفت با این طرح به مردم بازمی گردد.

    وی با تاکید براینکه برای اجرای این طرح از ظرفیت تمام مخزن سازان کشور استفاده می کنیم افزود در مرحله دوم با کمک وزارت صمت و اتخادیه سوخت های جایگزین تمام شرکت های تبدیل را شناسایی کرده ایم و با کمک استاندازد یک کارشناس بر دوگانه سوز کردن خودروها مطابق با استانداردها نظارت میکنند

    معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: به دنبال این طرح گواهی سلامت سوخت رانندگان و دارنندگان خودروهای عمومی به صورت رایگان انجام می شود که موجب تفاوت در قیمت خودروهای آنها می شود.

    وی با تاکید بر اینکه قبل از طرح تحویل میزان مصرف سوخت سی ان جی ١٩ میلیون مترمکعب بود، افزود: اکنون مصرف سوخت سی ان جی به ٢٥ میلیون متر مکعب رسیده و این به معنای ساخت یک پالایشگاه در تهران با تولید روزانه ٦ میلیون لیتر بنزین است.

    قاسمی ده چشمه تصریح کرد: با اجرای طرح تبدیل خودروهای عمومی گویی ٢.٥ تا ٣ پالایشگاه نفت ساخته ایم که موجب صرفه جویی هزینه ها می شود، چرا که ساخت یک پالایشگاه نیازمند ١١ سال زمان است.

    وی با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح با تکیه بر ١۰۰ درصد توان کارخانجات داخلی است، ابرازامیدوااری کرد اجرای این طرح تا ١٥ ماه آینده انجام شود و وزارت نفت برای اجرای صحیح این طرح سختگیر است.

    به گفته معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در تجربه قبلی ٩٢۰ هزار دستگاه خودرو بدون هیچ آسیبی در کشور دوگانه سوز شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو