فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی مزدا RX-۹ + مشخصات

عصر خودرو- این خودرو یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو با قدرتی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار مجهز خواهد بود.

بررسی فنی مزدا RX-۹ + مشخصات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌ها است که علاقه‌مندان منتظر خودروی اسپرت جدید مزدا با پیشرانهٔ وانکل هستند و حالا به گزارش Jalopnik، ساخت یک خودروی اسپرت جدید واقعاً می‌تواند در برنامهٔ مزدا وجود داشته باشد، اما این خودرو به موتور وانکل مجهز نخواهد بود.

    منابع نامعلوم مرتبط با مزدا به Jalopnik گفته‌اند خودروی اسپرت جدید این شرکت که احتمالاً RX-9 نام خواهد داشت، به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو با قدرتی بین 350 تا 450 اسب بخار مجهز خواهد بود. همچنین این ماشین قطعاً دیفرانسیل عقب است و می‌تواند رقیب مناسبی برای تویوتا سوپرا باشد.

    این در حالی است که سال گذشته مزدا تأیید کرد که در حال توسعهٔ یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی کاملاً جدید با فناوری اسکای‌اکتیو X است؛ بنابراین حالا به نظر می‌رسد مدیران مزدا تصمیم گرفته‌اند بجای توسعهٔ یک پیشرانهٔ وانکل کاملاً جدید که احتمالاً از لحاظ مصرف سوخت کارآمد نخواهد بود، در خودروی اسپرت جدید این شرکت از این موتور شش سیلندر خطی استفاده کنند. همچنین در اکتبر گذشته، طراح ارشد مزدا اعلام کرد که ساخت یک خودروی پرفورمنس با موتور وانکل در دنیایی که روی الکتریکی‌ها و هیبریدی‌های کارآمد تمرکز دارد اقدامی غیرحرفه‌ای خواهد بود.

     پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ می‌تواند سطح متوسطی از پرفورمنس و راندمان را برای یک خودروی اسپرت فراهم کند حتی اگر این کار به قیمت صرف‌نظر کردن از موتور‌های وانکل تمام شود که پیش‌ازاین در همهٔ محصولات سری RX مزدا مورداستفاده قرار می‌گرفته و به یک سنت در محصولات اسپرت این شرکت تبدیل شده است.

    البته اگر نهایتاً یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی زیر کاپوت خودروی اسپرت جدید مزدا قرار گیرد شاید در آن از نام RX استفاده نشود. در گزارش Jalopnik، اما هیچ اشاره‌ای به زمان معرفی این ماشین نشده، اما احتمالاً کوپهٔ اسپرت جدید مزدا چند سال تا رسیدن به بازار فاصله دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو