فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور

عصر خودرو- فرمانده نیروی انتظامی از راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور در سراسر کشور در آینده نزدیک خبرداد.

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری صبح امروز همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در پلیس راهور خراسان رضوی، سامانه هوشمند رصد و پایش تصویری پلیس راهور این استان را افتتاح کرد.

    فرمانده ناجا با بیان اینکه در این سامانه 430 دوربین مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: هم اینک 109 دوربین کنترل و پایش تصویری شهری؛ تخلفات سرعت، چراغ قرمز و کنترل ایست پشت عابرپیاده در تقاطعها را ثبت و اعمال قانون می کنند.

    وی از بهره‌برداری سامانه‌های هوشمند رصد و پایش تصویری در سراسر کشور در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این سامانه برای اولین بار در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ در سامانه مذکور علاوه بر اینکه با دقت و سرعت، عبور و مرور وسائط نقلیه کنترل می شود در پیشگیری از حوادث و نیز ثبت و اطلاع رسانی تخلفات به رانندگان، فعالیت مثبت و ارزنده ای انجام خواهد شد.

    بر اساس گزارشی که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس منتشر شده بود، فرمانده نیروی انتظامی ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی شهردار مشهد و همکاری استانداری خراسان رضوی در بهره برداری از سامانه مذکور، اظهار کرد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع)که حجم سفرها به این استان را بیشتر از دیگر نقاط کشور می کندو همچنین به منظور تقویت و ارتقای خدمات و تامین امنیت زائران، این سامانه برای نظم بخشی و همچنین کنترل هوشمند جاده ای از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    فرمانده ناجا بر ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای نوین در ارائه خدمات به مردم و اعمال قانون با استفاده از هوش مصنوعی با اولویت پلیس راهور و کلانتری ها، تاکید کرد: شخصا فرآیند هوشمندسازی پلیس را دنبال می کنم و تیم هوشمندسازی پلیس به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو