فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس‌راه استان سمنان:

۶۰۷۱ فقره تصادف در راه‌های استان سمنان رخ‌داده است

عصر خودرو- رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه در ۱۰ ماه نخست سال جاری شش هزار و ۷۱ فقره تصادف درراه‌های استان رخ‌داده است، گفت: این آمار در مقایسه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

۶۰۷۱ فقره تصادف در راه‌های استان سمنان رخ‌داده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ تقی کبیری پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه راهبری تصادفات استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در سطح استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس‌راه است، اظهار داشت: در 10 ماه نخست سال جاری، شش هزار و 71 فقره تصادف درراه‌های استان اعم از فوتی، جرحی و خسارتی رخ‌داده است.

    وی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 26 درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت تعداد تصادفات فوتی و تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شش و سه درصد کاهش‌یافته است.

    عدم توجه به جلو دلیل بیشترین تصادفات جاده‌ای

    رئیس پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه بیشترین فراوانی در تصادفات جاده‌های استان متعلق به خودروهای سواری است، خاطرنشان کرد: 67 درصد تصادفات را خودروهای سواری، 11 درصد وانت، 11 درصد کامیون و کامیونت، چهار درصد موتورسیکلت و مابقی نیز سایر وسایل نقلیه تشکیل می‌دهد.

    کبیری با تأکید بر اینکه عدم توجه به جلو مهم‌ترین عامل تصادفات جاده‌ای در سطح استان سمنان است، یادآور شد: 41 درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو است که بیشترین فراوانی تصادفات در 10 ماهه نخست سال جاری در سطح جاده‌ها به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به اینکه 61 درصد تصادفات استان در محور تهران-مشهد و بالعکس رخ‌داده است، بیان کرد: تصادف وسیله با وسیله با 42 درصد و واژگونی و خروج از جاده با 43 درصد بیشترین درصد تصادفات را در این مدت به خود اختصاص داده است.

    رئیس پلیس‌راه استان سمنان تأکید کرد: اقدامات فرهنگی ترافیکی از سوی پلیس‌راه استان برای رانندگان و مدیران باربری و مسافربری، راکبان موتورسیکلت، رانندگان دولتی و نظامی و دانش آموزان در دستور کار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط