فونیکسریمکسبهتام

سازمان راهداری:

با رانندگان و شرکت‌های متخلف به شدت برخورد می‌کنیم

عصر خودرو- مقام مسئول سازمان راهداری از برخورد قاطع با تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل مسافری خبر داد و گفت: راننده و شرکت دخیل در تصادف امروز محور زنجان-تبریز به ترتیب ۲ و یک سال از فعالیت در عرصه حمل‌ونقل مسافری محروم شدند.

با رانندگان و شرکت‌های متخلف به شدت برخورد می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  اظهار کرد: سیستم حمل ونقل عمومی اتوبوس ایران، به لحاظ ایمنی با توجه به سیستم‌های نظارتی، آموزش‌ها و کنترل مربوطه به مراتب ایمن‌تر از سفرهای شخصی می‌باشد به نحوی که صرفا 1.2 درصد از تلفات تصادفات رانندگی کشور مربوط به این شیوه حمل‌ونقل است.

    وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر روند بهبود و ایمنی و کاهش تصادفات را در این شیوه حمل‌ونقل شاهد هستیم  اگرچه طی 2 ماه گذشته به دلیل عوامل بی‌احتیاطی رفتاری راننده ، از قبیل خستگی و خواب آلوگی رانندگان، عجله و شتاب زدگی ، حواس‌پرتی و عدم توجه به جلو و سایر عوامل موثر بر رفتار راننده  متاسفانه شاهد بروز تصادفاتی بوده‌ایم که موجب از دست رفتن جان عده‌ای از هموطنان و مجروح شدن آنها شده است.

    وی ادامه داد: طی بررسی‌های‌ به‌عمل آمده، مشخص شده که شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به عنوان متصدی حمل‌ونقل باید نقش خود را درکنترل شرایط راننده و ناوگان پیش از شروع سفر و حین سفر با  دقت و کیفیت بیشتری مد نظر قرار دهند.

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ا‌ی، گفت: در تصادف محور زنجان – تبریز مورخ با بررسی مستندات حاصل از سامانه‌های هوشمند، مشخص شده شرکت مسافربری مربوطه به کنترل‌های فنی لازم وجود استمرار رانندگی تحت خواب آلودگی راننده، توجه و اهتمام لازم را نداشته از این رو با طرح موضوع در کمیته ماده 11 و 12 که به طور اضطراری در این مورد برگزار شد، راننده برای 2 سال و شرکت مسافری مربوطه نیز برای یک سال از انجام فعالیت در عرصه مسافری محروم شدند.

    قربانی اظهار کرد: روزانه حداقل 5000 سرویس سفرهای مسافری در کشور انجام می‌شود که احتمال اشتباه رانندگان به‌دلیل بی‌دقتی محتمل است. با این وجود عزم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بر آن است که با اتخاذ تدابیر و رویکردهای جدید ، تا حد ممکن نسبت به کاهش اینگونه حوادث ناشی از بی‌اختیاطی‌ها  اقدام شود .

    به گفته وی، به زودی مجموعه‌ای از این اقدامات جدید سازمان که در کوتاه مدت برای چند روز آتی، همچنین در میان مدت به مرحله اجرا درمی‌آید، به اطلاع هموطنان خواهد رسید که قطعا نقش موثری در نظارت موثرتر بر رفتار رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل را ایفا خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط