فونیکسریمکسبهتام

محدودیت استفاده از قطارهای ۲ طبقه مترو

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه استفاده از قطارهای ۲ طبقه در همه خطوط مترو تهران امکانپذیر نیست، گفت: آسانسورهای ۲ ایستگاه جدید محمدیه و میدان بسیج نصب شده و فعال است.

محدودیت استفاده از قطارهای ۲ طبقه مترو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با توجه به حجم مسافران قطارهای مترو دو طبقه نمی‌شود،‌گفت: در حال حاضر فقط خط 5 تهران دارای قطارهای دو طبقه است و امکان استفاده از قطارهای دو طبقه در سایر خطوط وجود ندارد.

    وی افزود: قطارهای دو طبقه مترو جزو ناوگان خاص برون‌شهری هستند و نمی‌توان از آنها داخل تونل‌های مترو استفاده کرد چرا که این قطارها سنگین بوده و شرایط خاصی برای استفاده دارند از طرفی سایر خطوط نیز به صورتی طراحی نشده که بتوان از قطار 2 طبقه استفاده کرد.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه کیان‌شهر تا قبل از پایان بهمن خبر داد و گفت:‌ این ایستگاه در خط 6 مترو قرار دارد و حدفاصل ایستگاه دولت‌آباد تا امام حسین(ع) است.

    امام گفت:‌ راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و تلاش می‌کنیم اقدامات لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران انجام دهیم.

    * آسانسورهای ایستگاه‌های جدید میدان بسیج و محمدیه فعال هستند

    وی در پاسخ به اینکه زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در مورد عدم راه‌اندازی آسانسورهای دو ایستگاه جدید محمدیه و میدان بسیج به شهرداری تذکر داده است، گفت:‌هر دو ایستگاه در حال حاضر دارای آسانسور است و شهروندان از آنها استفاده می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود:‌ زمانی که عضو هیأت رئیسه شورای شهر از این دو ایستگاه بازدید کرده بود اختلاف نظر بین پیمانکار و مجموعه بهره‌برداری مترو سبب حواشی از جمله خاموش شدن این آسانسورها شده بود که مدت اندکی پس از آن دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

    امام گفت: در حال حاضر آسانسور این دو ایستگاه فعال است و ما به قول‌هایی که می‌دهیم عمل خواهیم کرد و طبق وعده‌های داده شده، سه ماه پس از راه‌اندازی ایستگاه جدید حتما نسبت به راه‌اندازی آسانسور اقدام خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط