فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی جنسیس GV۹۰ +مشخصات

عصر خودرو- سرانجام جنسیس چندی پیش با رونمایی از GV۸۰ وارد عرصه شاسی‌بلند‌ها شد.

بررسی فنی جنسیس GV۹۰ +مشخصات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰:۰۰
  • بررسی فنی جنسیس به ساخت GV90 +مشخصات
  • بررسی فنی جنسیس به ساخت GV90 +مشخصات
  • بررسی فنی جنسیس GV90 +مشخصات
  • بررسی فنی جنسیس به ساخت GV90 +مشخصات

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام جنسیس چندی پیش با رونمایی از GV80 وارد عرصهٔ شاسی‌بلند‌ها شد؛ اما این تنها بخشی از برنامهٔ برند لوکس هیوندای برای ارائهٔ شش محصول مختلف تا سال 2023 است که شامل یک کراس‌اوور دیگر بنام GV70 با اندازه‌ای کوچک‌تر هم می‌شود. برنامه‌های جنسیس برای بعد از سال 2021، اما چندان مشخص نیست، ولی گزارش جدیدی توسط موتورترند منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت ساخت یک شاسی‌بلند فول سایز با نام GV90 را برای رقابت با مرسدس GLS و ب‌ام‌و X7 بررسی می‌کند.

براساس این گزارش، در حال حاضر مدیران جنسیس صرفاً این موضوع را بررسی می‌کند که آیا باید وارد بخش شاسی‌بلند‌های فول سایز بشوند یا نه؛ بنابراین فعلاً اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی می‌توانیم این خودرو را ببینیم وجود ندارد هرچند که این اتفاق به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد. در حال حاضر جنسیس روی سبد شش محصولی خود تمرکز دارد و غیر از GV80 و GV70، کراس‌اوور سومی که تمام الکتریکی خواهد بود را هم برای رونمایی در سال 2021 آماده می‌کند.

جنسیس فعلاً سه سدان G70، G80 و G90 به همراه کراس‌اوور GV80 را در سبد محصولات خود دارد و توسعهٔ کراس‌اوور کوچک‌تر GV70 هم قطعی است. در مراسم رونمایی GV80، اما تیزری تاریک و مبهم از شش محصول جنسیس به نمایش درآمد که در بین آن‌ها دو خودرو قابل‌تشخیص نبودند، اما این دو خودرو یک کوپه و یک هاچ‌بک به نظر می‌رسیدند و شاسی‌بلند فول سایزی در این تصویر وجود نداشت. درهرحال افزودن یک شاسی‌بلند بزرگ به جنسیس این امکان را می‌دهد تا به‌طور واقعی با برند‌های لوکس آلمانی که سلاطین بازار هستند رقابت کند.

ژرمن‌ها استانداردی را برای لوکس بودن تعیین کردند و جنسیس در هدف قرار دادن لوکس‌گرایی سطح آلمانی موفق بوده است. هرچند شاید جنسیس کمی دیر به عرصهٔ شاسی‌بلند‌های لوکس وارد شد، اما حرکت این برند نوپای کره‌ای تاکنون به‌طور آهسته، اما پیوسته رو به رشد بوده تا بتواند خودش را از هیچ به یک برند لوکس واقعی تبدیل کند.

کراس‌اوور GV80 گامی خوبی در این جهت محسوب می‌شود و اگر مدل بزرگ‌تر GV90 نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، به جهانیان القا خواهد کرد که جنسیس در رقابت در بخش لوکس بسیار جدی و ثابت‌قدم است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم