فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

بنزین یورو ۴ در قزوین توزیع نمی شود

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با توزیع بنزین یورو ۴ و جلوگیری از دفن پسماند صنعتی استان های دیگر در قزوین به سالم سازی محیط زیست استان کمک می شود.

بنزین یورو ۴ در قزوین توزیع نمی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  حسن عباس نژاد  اظهار داشت: آلودگی هوا ناشی از عوامل مختلفی است که یکی از آنها استاندارد نبودن سوخت خودروهاست که در صورت توزیع بنزین یورو 4 می‌توان از آلاینده‌ها کم کرد.

    وی بیان کرد: از مسئولان استان انتظار داریم برای تأمین بنزین یورو 4 که آلودگی ندارد اقدام کنند تا شاهد افزایش آلاینده‌ها نباشیم.

    عباس نژاد با اعلام این نکته که شاخص‌های زیست محیطی مناسب نیست اظهار داشت: شهر آبیک در سه هفته گذشته آلوده‌ترین شهر ایران بود و قزوین در تولید کربن نیز در ردیف سه استان اول کشور است.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در شهر قزوین دو ایستگاه سنجش کیفیت هوا لازم داریم تا راه اندازی شود و در این زمینه نیازمند کمک و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین هستیم.

    عباس نژاد همچنین به مخاطرات زیست محیطی و چالش‌هایی که در استان قزوین در حوزه محیط زیست وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: از همه نهادها و ارگان‌ها و نیز شهرداری انتظار داریم در پروژه‌های عمرانی پیوست‌های زیست محیطی را لحاظ کنند.

    اجازه نمی‌دهیم پسماند صنعتی استان‌های دیگر در قزوین دفن شود

    عباس نژاد از موضوع پسماند به عنوان مهمترین دغدغه‌های محیط زیست یاد کرد و اظهار داشت: در موضوع پسماند خیلی جدی هستیم و اجازه نخواهیم داد هیچ پسماند صنعتی از خارج استان وارد قزوین شده و در این منطقه دفن شود.

    وی گفت: البته برای امحا پسماند استان آلودگی داریم مشاوره کارشناسی دهیم اما قزوین را محل دفن پسماندهای دیگر نقاط کشور نخواهیم کرد.

    مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: هر گونه ورود پسماندهای ویژه و صنعتی به استان قزوین تحت شرایط ویژه می‌تواند مسیر دفن بهداشتی را طی کند که در این راستا 400 کیلو پسماند صنعتی قرار بود وارد قزوین شود که از آن جلوگیری کردیم.

    امکانات و نیروی انسانی محیط زیست کافی نیست

    عباس نژاد افزود: چارت سازمانی محیط زیست ضعیف است و نمی‌تواند جوابگوی نیازها و مطالبات زیست محیطی استان باشد به همین دلیل به مشارکت مردم و تشکل‌های غیر دولتی هم نیازمندیم تا کارها شتاب گیرد.

    وی گفت: از همیاران محیط زیست در اجرای برنامه‌های زیست محیطی استقبال می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو